Annorlunda träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 331
Sv: Annorlunda träns

Det har varit en tråd om det där tränset förut. Jag tycker att käkremmen måste spännas alldeles för hårt, sitter den åt som den gör på bilden så kan ju inte hästen andas ordentligt om den sänker huvudet...? :confused:

Sen vidhåller jag att oavsett hur bra läder det är i tränset så säljs det för ett enormt överpris. Men det tycker jag om alla träns som kostar så mycket.

Vad kostar det då?

Hur går käkremmen, som ett kors under huvudet fram till nosremmen eller?

Ja, jag vet inte alls hur det funkar, men det vore intressant om någon provade det och sedan skrev hur det var.

Vad kostar det då? Hittade inte priser på nåt på den sidan?

SOm jag fattat det så är det inte en käkrem utan två, och att de går i kors bakom ganascherna.

Därför tror jag också att hästen inte får svårt att andas, det är ingen rem som ligger direkt an mot strupen.

Just detta med kors används på de flesta bettlösa träns jag har sett och har även provat ett och där var det inte några större problem.

om jag ska vara ärlig så förstår jag inte alls varför detta träns ska vara bra att ha??? vilken nytta gör den? hittills ser jag INGET positivt med det..

Nej det vet inte jag heller, därför startade jag denna tråden. Beskrivningen de har gjort får ën att tro att det är ett mirakelträns, men jag vet inte alls

Har läst igenom det dom skrivit och tror det kan fungera på en del hästar, alla är ju invider och trivs med olika saker, likadant med nosgrimmor och div. bett.
Skulle vara väldigt spännande att testa, min häst har otroligt mycket idéer för sig och pja, jag gillar att testa olika saker inom rimliga gränser. Ingen som har någon aning om pris?

vad häftigt det var.Inte så snyggt kanske men det måste vara skönt för hästen.Att slippa nackremmen presic bakom öronen.
Nog bra tror jag.

Det kostar ca 3500:-

Jag skulle nog vilja se det in aktion så att säga innan jag snöt fram de pengarna på ett träns. Men det kommer nog snar kopior, trots patentsökning.

Är väl det tränset som var framtaget av Lisen och Peder?

Jag tycker det är jättefult. Men det ska förhindra att tränset klämmer på känslig punkter bakom öronen.

Min ena häst har haft jätte mkt spänningar bakom öronen och är väldigt känslig där.. Om jag inte haft ett Tjockn nackludd på nackstycket så har han bara gått och slängt med huvudet rakt upp och vart jättebesvärad... När vi läste om detta så tyckte vi att det lät jättebra, så nu när vi var i Aachen så hittade vi ett som vi köpte ! (kostade 3500) och redan första gången jag hade på det var hästen en helt annan häst! helt underbar, glad (!) och gick jättebra med huvudet (altså slängde inte med det) Det som sitter under ganasherna ser ut som en pullarmangrimma som går ifrån sidostycket och till nosgrimman!!! vill bara säga TACK till de som uppfann tränset :bow: :bow:

Det är väl snarare för att slippa nacktryck?! Det har iaf jag hört.

Allmänt:

Men däremot så undrar jag vad som talar för och mot nacktryck, vet flera hoppryttare på hög nivå som rider med utrustning som ibland ökar trycket på nacken.

Det stod på hemsidan att tränset skulle motverka att hästen knäpper av och går bakom hand. Hur hade de tänkt sig det, att käkremmem tar stryptag om hästen böjer in huvet för mkt eller? :crazy: Och hur har de räknat ut att tränset skulle göra kontakten med hästmunnen jämnare?

det var ju lite annorlunda minst sagt! vet inte om ja tyckte de va nå fint men..

Liknande trådar

Utrustning Är på g att leta upp en annan bomlös sadel till min superbreda nordis. Fick syn på att globus har en variant som ser ut som en kopia av...
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: mahlmt
·
Hästvård Hej, min C ponny är 139 cm i mankhöjd och jag ska sko honom med...
Svar
10
· Visningar
2 553
Senast: Gimlan
·
Utrustning http://http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H Jag vill ha ett...
Svar
2
· Visningar
1 095
Senast: pinky
·
Trav Nån som vet var jag hittar ett teddyskydd till bredbrösta? Jag har en brösta som ser ut såhär...
Svar
3
· Visningar
1 659
Senast: via
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka