Anpassningsbar padd/Ogilvy

Ingen aning, har aldrig ridit med Ogilvy, det går säkert att Googla fram. Jag har den för att fylla ut en något för vid sadel och det funkar bra.
 
Kännde på den igår. Blev livrädd! Stenhård utan att ge efter ju

Acvallo har ju även en variant med gel oxå... Den känns intressant...

Jag tyckte den kändes bra, har verkligen inga hårda nypor men går padden att klämma ihop bara sådär så gör den ju ingen nytta alls? Vill man att den ska fylla ut och utjämna tryck så måste det ju finnas ett visst motstånd :)
 
Gav tillfälligt upp tanken på ogilvy när bästa sadelutprovaren hade en mattes correction helt utan det j*vla luddet på ovansidan. Får väl återkomma när den vid använding inte ligger still eller något annat dumt :p
 
Nu vill jag också ha tips. Ska köpa sadel till pålle. Han är omusklad strax under manken lite neråt (ihålig) behöver en pad där man kan fylla ut tomheten lite längre ner och lyfta upp sadeln lite tillsvidare eftersom den landar lite neråt i det ihåliga. En fjärilspad är för kort, den lyfter bara sadeln upptill och då hamnar sadeln i bakvikt, behöver som sagt fylla ut ihåligheten lite längre ner.

Funderar då på vilken pad? jag gillar inte känslan att hamna långt ovanför hästryggen med en pad!
Hur är Mattes correctionpadden när det gäller känslan? Gör det någon skillnad med den utan luddbakkant eller inte? jag har gärna luddkant baktill annars för jag tycker det är snyggare.

Ogilvy padden, medföljer det ilägg till padden eller vart köper man dom? googlat men hittar ej! Hur funkar denna pad för sadlar som är lite för vida framtill? och känns det som man sitter högt ovanpå hästen med denna pad?

Eller tips på andra passar? Måste passa sadel med 18 tum!
 
Är det ngn här som kan mäta sin Ogilvy pad storlek medium eller storlek large? ligger o pendlar mellan två storlekar och vet inte vilken som blir rätt. Har redan bett återförsäljare mäta men ej fått svar.
 
Är det ngn här som kan mäta sin Ogilvy pad storlek medium eller storlek large? ligger o pendlar mellan två storlekar och vet inte vilken som blir rätt. Har redan bett återförsäljare mäta men ej fått svar.
alltså, vi köpte från England, typ hette nåt Shadowhorse, där finns alla varianter. Storlek regular är för 17" sadel.
 
Helt galet var dom är slutsålda överallt. Får nöja mig med en vit, bläkh vad lortigt det kommer att bli.
 
tänkte ha dressyrmodellen, rider bara med dressyrsadel :) vet att man iof kan ha hoppmodellen till dressyr men ändå. Har kontaktat dom nu och frågat när dom får in svarta igen.
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan Tänkte bara höra om era erfarenheter av acavallos memoryfoam paddar. Har nyligen köpt en mattes fårskinnspadd då min...
Svar
16
· Visningar
3 137
Senast: pilmen
·
P
Utrustning Hade sadelmakaren ute idag för att prova ut sadlar på nya hästen. Var lite tveksam på hur min hoppsadel låg, så jag lånade hem ett gäng...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: axel
·
E
Islandshäst Hallå! (: Nu kommer alla som läst detta skriva "prata med en tränare" osv. Men kruxet är att jag nu behöver alla tips jag kan få, jag...
Svar
19
· Visningar
2 183
Senast: Naggur
·
Utrustning Just nu har jag världens sadelproblem... Min nuvarande sadel (Crown Jessica m luft) har blivit för trång (31) och jag letar efter en...
2
Svar
21
· Visningar
2 004
Senast: skogersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp