Bukefalos 28 år!

Ansökan till högskola hösten 2013

Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jo, jag sökte den, så får det bära eller brista ekonomiskt. I och med att de andra kurserna jag funderade på är borttagna. Skulle jag få jobb så löser sig hela problemet, men jag vågar inte hoppas på det, det ser rätt mörkt ut på arbetsmarknaden.

Men jag funderar på att komplettera med någon ytterligare 7,5:a för att få i alla fall 75 % och kanske lite mer pengar.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

*KL* Jag har sökt till Linköping. :) Hoppas verkligen att jag kommer in.
Håller tummarna för er andra också. :D
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Nu har jag skickat in min ansökan! :)

Det blev:

1. Kost vid träning. Umu, halvfart, distans, 15 hp.
2. Idéhistoria B. Umu, halvfart, distans, 30 hp.
3. Genusvetenskap A eller 1. Gävle, halvfart, distans, 30 hp.

Kommer jag in på alla är det ändå 45 hp för första terminen, så jag behöver inte bestämma mig definitivt ännu. :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag har sökt läkarprogrammet vid samtliga lärosäten i följande ordning; Uppsala, KI, Lund, Göteborg, Linköping, Umeå, Örebro. För första gången kan jag ha en chans att komma in eftersom jag skrev ett hyfsat högskoleprov nu förra veckan. Känns jäkligt nervigt och herregud.

Ska till KI nästa helg och göra första delen i PIL, deras alternativa urval.
 
Senast ändrad:
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Kl*

På måndag är sista ansökningsdagen.
Själv håller jag på att söka för fullt men är inte riktigt klar. Känns iaf sjukt spännande :p.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Jag ska skriva en C-uppsats i psykologi till hösten och fick en uppenbarelse för ett par dagar sedan som gjorde att jag nu även sökt ett magisterprogram i logistik på halvfart vid sidan av. Är i valet och kvalet att rikta om min psykologi/sexologi-ambition till psykologi/logistik och ta både en magister och en master. Men jag ska fundera lite på det...
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

*kl*

Jag skickade in ansökan igår, det blev Miljöanalytikerprogrammet på Linnéuniversitetet i första hand och sedan två naturvetenskapliga kandidatprogram med alternativ ingång på Lunds universitet som alternativ. Av bara farten la jag till fem ytterligare program med helt annan inriktning ifall jag skulle ångra mig under den närmsta tiden (då kan jag ju stryka de jag inte är intresserad av).

Hittade lite fristående språkkurser på distans som fick slinka med på slutet, är det någon som vet ifall jag kan bli antagen till både en kandidatutbildning på helfart och t.ex en 15p språkkurs på halvfart? Eller hur funkar det?
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

KL

Nu har jag skickat in min anmälan för hösten. I första hand hoppas jag på att hitta ett jobb men detta får bli plan B!

1. Master i Socialt Arbete, Göteborg
2. Master i Socialt Arbete, Stockholm
3. Master i Samhällsvetenskap, Socialt Arbete, Lund
4. Master i Socialt Arbete, Växjö
5. Master i Offentlig Förvaltning, Ledning och Styrning, Göteborg (en fortsättning på det jag läst på kandidaten)

Spännande nu att se vilka jag faktiskt är behörig till, är bara helt säker på nr. 1 och 5! :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Man får läsa 45 p per termin, så det borde inte vara några problem. :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

KL

Jag har sökt:

1. Sjuksköterskeprogrammet, Nyköping
2. Sjuksköterskeprogrammet, Eskilstuna
3. Sjuksköterskeprogrammet, Norrköping
4. Kriminologi, distans
5. Pedagogik
6. Psykologi
7. Etik

Även sökt Datorkunskap till sommaren :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

*knapp*

Just nu ser det ut såhär:

1. Ekologi och evolution, baskurs (distans, GU)
2. GIS: GIS och biodoversitet (distans, Lund)
3. Food Ethics (distans, SLU)
4. Kognitionsvetenskap: Djurkognition- tänkande ur evolutionära och jämförande perspektiv (Lund)
5. Grundkurs i psykologi (halvfart kväll, GU)
6. Psykologins grunder (Skövde)

Ska dock ändra ordningen och eventuellt ta bort något och lägga till något annat.. Vet inte riktigt...

GIS vill jag kanske inte supergärna läsa, men borde..
Kognitionen vill jag supergärna läsa, men då ska man hitta boende i Lund under tiden kursen går...

Gah. Jag vet inte...
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Skulle tro att man har imorgon på sig också. Annars har de formulerat sig dåligt på antagning.se. 24.00 den 15e april måste ju vara 1 timme efter kl 23.00, dvs på natten mellan den 15e och 16e.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

På hemsidan står det skicka senast in 15-04-2013. Det borde betyda att man har imorgon på sig också. Jag har sån beslutsångest. :o
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Vad är alternativen?

Jag har också ångest, trots att jag egentligen inte ska plugga mera... :D
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Massor! Haha. Men visst måste det vara så att det är även imorgon man kan skicka. Vill ju inte stå utan chans att komma in på något.
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Skicka in något idag, så ändrar du imorgon. ;) MEn jo, jag är så gott som helt säker på att det är innan morgondagens slut som gäller. :)
 
Sv: Ansökan till högskola hösten 2013

Du kan anmäla dig idag också, se till att du skickar in den innan midnatt bara :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp