Antarès hoppsadel

Linnea94

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av Antarès hoppsadlar? Hur passar dem på hästar med höga mankar och för långa ryttare (188)? Bifogar en bild så ni får se hur min häst ser ut i ryggen :)
969663_617390744945687_236147893_n.jpg
 
Sv: Antarès hoppsadel

Jag har ridit i några antares, väldigt fina i lädret men jag tyckte inte att de var så bekväma. För vida i midjan.

Passform på hästen har jag ingen större koll på, de var 4 sadlar i olika bomvidder och tum och man tog den som låg bäst och paddade upp.

Men de ligger ok på raka/lätt svängda ryggar.
 
Sv: Antarès hoppsadel

Voltaire Design och Amerigo verkar passa långa ryttare med långa ben :)

Ska finnas modeller som passa höga mankar bla.
 
Sv: Antarès hoppsadel

Manhattan_2007 har koll på dessa sadlar, skicka ett PM till henne vetja! :)
 
Sv: Antarès hoppsadel

Tusen tack för svaren alla som svarat!
Har ni koll på Butetsadlar, bättre eller sämre än Antarès?
 
Sv: Antarès hoppsadel

Jag har en Antarés och är supernöjd!
Jag själv är 178cm lång och har en häst med ganska hög manke.
Haft min i 3 år nu och aldrig haft något problem med den. Gillar Anatarésen mycket bättre än Butet.

img_0633_148659260.jpg


Hästen ser ut såhär.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
986
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 128
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
557
Senast: Silje
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av denna sadel? Ev behöver vi framöver en ny dressyrsadel till vår ponny, swb/ welsh med platt rygg och inte så...
Svar
3
· Visningar
939
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp