Antikt schabrak?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Farouk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 414
F

Farouk

Lite inspirerad av Seabaz's tråd på Gnägg, när så många föll för hennes schabrak.
Jag vet att det har funnits en salusida med en massa hästgrejer, och även då med "antika schabrak" för uppåt 1000-lappen.
Ingen som vet vilken sida jag menar?
Har haft adressen, men hittar inte till sidan :crazy:

Sv: Antikt schabrak?

1000 för det där?!?!
herregud ni kan ju sy det själva!!

Jag har gjort alla mina showutstyrslar till hästen själv,inkl bröstor etc..har man bara ögonen med sig kan man hitta väldigt bra saker till en brkdel av det priset

ett tips är medeltidsmarkanderna,gardinaffärer etc..

de där schabraken är enkla at t sy

Thina

Hm med den där oerhört fula quiltningen som dessutom är mycket modern i sin stil skulle i varje fall inte jag kalla det där ett antikt schabrak.

Jag tipsar att besöka armemuseum och livrustkammaren i Stockholm och titta på de hästutstyrslar som finns där.

I boken riddarlek och tournerspel som livrustkammaren gett ut finns saker i stil fram till 1700-talet, många bilder. Låna på bibblan och drägla!!!!

En hel del saker kan man helt klart inspireras av i denna bok och även använda till modern showutstyrsel!

Även lokala museer kan ha tex militära saker tex waltrappar i sina samlingar, ring och kolla vad dom har utställt och ev i magasin. ( Waltrapp ett prakttäcke som man har ovanpå sadeln ofta med snibb bak och med cool kontrasterande bred kant).

/KT

1000 för de där :cool: de var inte såå fina ;)

Jag sökte bara efter en sida :crazy: :eek:
Jag var inte ute efter att köpa ett s.k "antikt" schabrak ens.

Snygga de var! Ska nog köpa mig ett sånt därifrån så småning om.
Undrar bara vad man ska ha för färg? Vad passar på fux?

Brunt är snyggt på fuxar!!
o blått o grönt!

haha jag betalade inte 1000 kr för MITT antikschabrak om det är det ni tror.

equilex HAR schabrak för runt 1000-lappen

mitt kostade 250kr på Globen och det var det värt. Kostar ju som ett normalt dressyrschabrak (även om jag köpte två till "vanliga" också för 149 resp. 40kr på globen) ;)

Gillar också brunt med de finns inte i den färgen tyvärr. Annars hade det varit supersnyggt! Finns i grått, vitt, svart, blått, grönt, beige och bordeaux. På Körvalls, det är det för 595:- jag vill köpa, det i bordeaux som visas på bilden är så superläckert, men tyvärr tror jag att det skär sig på fux. Hade vart snyggt på en bruning, eller typ en isabell. :(

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 147
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 381
Senast: Johanna1988
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 060
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka