Äntligen är han här

pannkaka

Trådstartare
Då har vi hämtat Bozze ❤
20210823_091038.webp

Dom verkar så söta. Hur är stora är dom? Är kanske lite intresserad haha! :)
De är helt underbara😍, enligt rasstandarden ska de vara mellan 32-38 cm plus minus 2 cm. Min förra va fick mkt högre🙄. De ska väga mellan 16 -18 kg. Underbara hundar både hemma och i skogen.

De är helt underbara😍, enligt rasstandarden ska de vara mellan 32-38 cm plus minus 2 cm. Min förra va fick mkt högre🙄. De ska väga mellan 16 -18 kg. Underbara hundar både hemma och i skogen.
Viktmässigt finns ingen "fel"vikt. En 32 cm tik väger inte så mycket som 16 kg och en 38 cm hane väger mer än 18.

Och 40 cm är det enbart i övrigt extremt excellenta och korrekta hundar som inte får nedslag på pga för stor. Dvs de allra flesta över 38 bedöms som för stora och hundar under 32 är för små och därmed orastypiska. Cm-avvikelsen gäller endast uppåt, inte neråt.

Viktmässigt finns ingen "fel"vikt. En 32 cm tik väger inte så mycket som 16 kg och en 38 cm hane väger mer än 18.

Och 40 cm är det enbart i övrigt extremt excellenta och korrekta hundar som inte får nedslag på pga för stor. Dvs de allra flesta över 38 bedöms som för stora och hundar under 32 är för små och därmed orastypiska. Cm-avvikelsen gäller endast uppåt, inte neråt.
Ok ja det är iaf den info jag fått. Men alla säger så olika

Helt ärligt har jag också en hund som inte är perfekt.
Hon är väger mer än vad hon ska men hon är perfekt för mig.
Bra om du vill träna! :D Undrar om nästa hund blir en tjockis också för då kommer jag bli super vältränad.

Respekt för tjockisarna! 😂😅😍

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 637
Senast: ufot
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 123
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 792
Senast: tanten
·
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 816
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bilder från iPhone till Mac
  • Handdukar
  • Smart watch

Hund, Katt, Andra Djur