*äntligen*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kilmalbay
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 863
K

kilmalbay

är köpet klart, hästen besiktigad och ramlar in om 1 vecka! o jag är såååå glad!!! nu är jag äntligen hästägare till min drömhäst Maricca!!
men så till kruxet *sadel* är inne på appaloosa både hopp och dressyr. vill gärna höra lite tips rekomendationer på olika sadelmärken.

Prestige (Appaloosa) Top Dressage o Venus D är helt :love: Tyvärr passade de inte på min häst, men de är sagolikt sköna :)
Dominus o Amerigos dressyrsadlar är också helt kanon, Amerigo skulle jag ha bara det fanns pengar till det... ;)
Har även haft en Appaloosa Golden Star för några år sen på mitt sto och även den var suveränt skön att rida i.

Har en Pessoa sadel. Många här tycker inte om dom sadlarna men min är helt OK. Älskar den sadeln. Fick panik då den blev för trång för min häst men köpte bara en storlek större.

Dressyrsadel har jag haft Albion K2. Den är ok men jag gillade den inte så mycket då jag behöver mycket knästöd så benen håller sig stilla.

Kram Favina :bump:

Jag rekomenderar Jaguar(Amerigon också de är så lika) O Spirig :love:!!! De är helt underbara!!
O Hoppmärke så är väl det Butet som jag gillar mest!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 444
Senast: Edla
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 683
Senast: Ajda
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 791
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 780
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka