Använda egen hingst

Arne

Trådstartare
Jag tänkte betäcka två av mina egna ston med min egen unghingst. Jag gör det av personliga skäl, för min egen skull och utan tanke eller behov av att sälja eventuella föl. Men jag vill ju gärna att allt går korrekt till och vill gärna veta mer om reglerna kring det här. Hur går man t.ex. tillväga när det gäller registrering? Det kommer att bli korsningar.
 
Allt går till "som vanligt". Dvs du måste ta ut ID-kontrollant som ritar av hästen och sedan skickar du reg.ansökan och ID-papperen till Svenska hästavelsförbundet, där korsningar reggas.

Minns att det står en del info på SHs sida. Svehast.se
 
Jamen toppen! Jag har faktiskt tittat där förrut men nu tittade jag lite noggrannare och då hittade jag ju info om hur man anmäler sin hingst för betäckningsrapportering. Tack!
 
Jag tänkte betäcka två av mina egna ston med min egen unghingst. Jag gör det av personliga skäl, för min egen skull och utan tanke eller behov av att sälja eventuella föl. Men jag vill ju gärna att allt går korrekt till och vill gärna veta mer om reglerna kring det här. Hur går man t.ex. tillväga när det gäller registrering? Det kommer att bli korsningar.
Vad för ras är det på hingsten? Och stona?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 028
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 629
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 363
Senast: Fruentimber
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 978
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp