Användbara/roliga appar

Araminta

Trådstartare
Har för mig att jag sett en sån här tråd tidigare men kan inte hitta den längre.

Har nyligen skaffat mig min första smart phone och nu faktiskt även börjat inse vilket jättefiffigt vertyg och utmärkt leksak den kan vara. Hittade t.ex. igår en jättefin liten app "To Do Tomorrow" (android) där man på ett snyggt och kul sätt kan skapa att göra listor för "idag" och "imorgon" men inte för fler dagar än så. Känns faktiskt riktigt befriande att inte kunna planera veckor i förväg.

Vad har ni för små och stora favoriter?

Sv: Användbara/roliga appar

Runkeeper, Facebook, shape up, tidsvar( jobbet), väder, gmail osv. finns oändligt många. Vill du ha spel eller appar i vardagen?

Vilken typ av appar är du ute efter?
Spel finns ju mängder och åter mängder av, sedan finns ju mängder av annat.
Jag har en ficklampsapp, en meditationsapp (mindfullness heter den), motionsappar som endomondo och runkeeper, hemnet osv.

Finns verkligen hur mycket som helst.

Har en mensapp som är jättesmidig!

Sen är jag tråkig och har bara bankappar, facebook, instagram, spotify och de där vanliga.

+ MaRomer

Nä, jag är inte ute efter några specifika alls. Tänkte mer om det finns några pärlor där ute som man inte får missa. Om ni har några personliga favoriter. Är ju minst sagt en djungel... :)

Wysiwyg: Mensapp låter faktiskt som något jag skulle kunna få nytta av också. Du vet inte vad den heter mer specifikt?

Naturvårdsverkets Gröna Guide! Då får man snabba svar när man står vid frysdisken ifall fisken man håller i är vettig, eller om den fiskas med ohållbara metoder. Bland annat!

Det finns också en app med argument, ifall man hamnar i en diskussion i stil med "Det är inte sant att det pågår någon klimatförändring." :D Man kan välja ämne och få en hel radda med argument, och jag tror även källor på det hela. Nördkul. ;)
Det finns måååånga nördappar... Som t.ex. Birds Pro, en liten fågelbok med fågelläten i mobilen. :) Eller The Whip. Om du håller i mobilen och rör handen som en piskrörelse i luften, så gör den ett snärtande piskljud. SJUKT oumbärligt, eller hur? ;)

Jag har bland annat Willys, Hemköp och Icas appar. Skitpraktiskt att se vad de olika ställena har på extraerbjudande - åtminstone om man som vi äter det som är billigast för veckan :D

Hittade den nu! Skeptical science - getting skeptical about global warming skepticism. Räcker med det första dock! Finns som hemsida också om man vill kika där istället.

Wysiwyg: Mensapp låter faktiskt som något jag skulle kunna få nytta av också. Du vet inte vad den heter mer specifikt?

Jodå! Jag använder WomanLog till Android. Har haft några andra också till iPhonen och det är väl egentligen inte jätteskillnad på dem. Ladda ner några gratisversioner och testa vilken du tycker bäst om.

För mig är det viktiga att den har en överskådlig kalender och att jag enkelt kan ändra i efterhand om jag glömmer föra in när mensen startar eller slutar. Lås, design eller att jag kan föra in humör/finnar/ömmande bröst använder jag mig ändå inte av :)

KL

Jag ääääälskar min countdown widget. Men det kanske inte är en app? Oavsett älskar jag den, gör countdowns till aaaaallt jag ser fram emot :D

mvh carpear inte that diem särskilt väl.

kl

Mina bästa appar (förutom FB och instagram och sånna som "alla" har) är goodreads (där jag lägger in allt jag läser, har läst och vill läsa :love. Kan även hitta resensioner på det mesta mm. Sen har jag en app som heter "Dagens app" där det varje dag presenteras en gratis app som man kan ladda hem. Inte så många jag tagit därifrån, men kul grej :)

Mina favoriter:
- Dagens app
Släpper en betalapp varje dag som är gratis i 24 timmar. Ibland gör man fynd ;)
- P tracker Lite
Menskalender
- Tyda
Översättningsapp
- Tink
Månadsbudget app, helt otroligt bra! Älskar den! Kopplas ihop med bankkontot och tjaa alltså den är så grym.

Månadsbudget app, helt otroligt bra! Älskar den! Kopplas ihop med bankkontot och tjaa alltså den är så grym.
Åhåhå, låter som nåt för mig! Har du lust att berätta lite mer om den?

Utöver de vanliga (FB, Instagram, Spotify osv.)

-SR
-Wrapp (man ger och får små presentkort till sina vänner gratis)
-YR.no (bästa väderappen)
-Tradera
-Blocket
-Tumblr (:love:)
-Imdb
-Snapchat

Jag använder:
Womanlog (menskalender)
Eniro (söker automatiskt upp om det ringer/ man får sms från ett nr man inte har inlagt)
Hotmail (mail + använder även deras kalender och lägger in mitt schema via datorn så kommer det automatiskt in i telefonkalendern)
Skånetrafiken (håller koll på när bussarna går och om det är förseningar)
Wikipedia
Facebook
Spotify

*kl*

Jag har wrapp där man kan ge och få presentkort. Just nu finns bland annat en månads ljudböcker gratis, har en gratis kanelbulle att hämta, 100kr rabatt på några affärer och 25kr på några.

Förutom det så har jag note, så jag kan skriva lättöverskådliga inköpslistor.

Har också nyss skaffat mig min första smartare telefon, hoppas det dyker upp fler roliga tips :D

Den där månaden med ljudböcker funkar tyvärr bara till iPhone/iPad/iPod :( Men wrapp är toppen annars!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka