App som blockerar sms?

Niyama

Trådstartare
Finns det nån pålitlig app som blockerar sms, alltså från nummer jag väljer ska vara blockerade? Den får ju inte råka blockera sms jag vill ha liksom. Kunde göra det i förra antivirusskyddet men tydligen inte i det jag har nu. Bytte nummer för snart ett år sedan och personen som hade numret innan mig hade tydligen uppgett numret till varenda jävla ställe som finns. Har seriöst tagit emot över 50 samtal där jag förklarat att x inte har numret längre, första dagarna fick jag flera reklam-sms om dagen men jag har blivit av med det mesta genom att leta upp företagets hemsida, skickat ett mejl och bett de ta bort mitt nummer. Nu är det dock ett jävla ställe som vägrar ta bort mitt nummer + att det börjar bli jäkligt drygt med dessa sms så skulle hellre bara vilja blocka. Orkar inte byta nummer igen heller, nu har jag ändå haft det ett tag och blivit av med många av samtalen/smsen och byter jag igen så är väl risken att jag får ett nytt nummer vars tidigare innehavare är med i varenda kundklubb som finns :arghh:
 
Vad har du för telefon? Har du en android bör du, inne i meddelandet, kunna välja avvisa avsändare/lägga till som skräppost.
 
Tror det går med True caller om du blockar avsändaren där. Inte helt hundra på det för jag har inte haft någon som bara skickat sms till mig.
 

Liknande trådar

Tjatter Har senaste tiden blivit uppringd av nummer från Belgien. Svarar inte utan trycker bort det hela tiden, vilket gör att de ringer igen...
Svar
13
· Visningar
7 080
Senast: Otherside
·
Samhälle Vad, förutom samtal från telefonförsäljare eller liknande, kan ett samtal från ett callcenter handla om? Jag svarar väldigt sällan på...
Svar
6
· Visningar
797
Senast: mysboll
·
Juridik & Ekonomi När jag flyttade för tre år sen råkade det slumpa sig så att samma stora mäklarfirma sålde både min lägenhet och den jag köpte. Nu...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 996
Senast: Görel
·
Äldre Jag passade på att köpa två telefoner när det var black friday hos min operatör (den som förr hade ett får i sin reklam) Vi behöver nya...
Svar
12
· Visningar
2 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp