• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Steno
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 649
S

Steno

Jag ligger i funderingar på en ny dator, Apple. Men vilken av dem skall man ha och varfrö, nån som kan råda en ovetande....;)

Sv: Apple Mac

Du ska ha den som passar till det du vill använda den till.
Vad använder du din dator till? Var använder du den? Hur använder du den (tex villka "tillbehör" har du)?

Kan bara säga att jag kör med en MacBook Pro, 15 tum. Funkar för mina husbehov och mycket till.

Den dagen Apple släpper en 15 tum Air köper jag den, använder inte cd:n och vill gärna ha en lättare dator. Men jag är bara nöjd, ångrar att jag inte bytte tidigare (bytte i somras).

Jag har en macbook aluminium 13" funkar asbra, så skulle jag vara du och ville kunna ta med min dator skulle jag köpa en macbook pro 13" (eller större beroende på vad du ska ha datorn till), ska du däremot bara ha den hemma så är det bättre du köper en stationär, antingen en imac eller en mini mac, också beroende på vad du vill få ut av din dator

Jag har en MacBook Pro (modell senare 2011) i 15" Är jättenöjd med den! Har alltid haft Mac sen jag var liten och är van vid dem! Alla Apple mac datorer fungerar ju i princip på samma sätt, sen är det ju upp till dig hur du använder din dator! Jag surfar mest, kollar på webb-tv och skrivuppgifter.

Min chattkompis "allsmäktige vetaren" ;) hälsar:
Beror lite på vad du har för krav och hur du använder datorn.
Om du söker en stationär dator för hemmet och inte har någonting, så som skärm, mus och tangentbord. Välj en iMac.
Om du söker en stationär som du även vill kunna koppla till din TV och spela upp en film i Full HD, samt redan har en skärm, välj en Mac Mini.

Söker du en ultraportabel bärbar som ska ta minimalt med plats och vara lätt att bära med så är MacBook Air rätt val. T ex om du pluggar.
Vill du ha en lite kraftfullare bärbar, eller större skärm (15 eller 17”) är det MacBook Pro du ska välja.

Tillslut så kan jag avslöja att det är nya modeller på gång. Ingen vet riktigt när de släpps, men det ryktas om juni/juli. Så avvakta om du inte har superbråttom. Bara ett tips.

Senast ändrad:

Vet ju inte vad du har för behov men jag köpte en MacBook Air i januari och är såååå nöjd!

Jaghar en MacBook Pro och är såååå nöjd!! Aldrig mer PC!

Sambon har en Air 13" och är lika nöjd :p

Oj, såg nu att jag har fått lite svar, en månad efter jag postade denna fråga. Bättre sent än aldrig, eller hur!? ;)
Har beslutat mig öfr att köap en Macbook Air, 13 tums, däremot har jag inte beslutat om jag skall göra detta nu eller efter sommaren.
Jag surfar, lyssnar på musik och kollar mest film privat. Jobbmässigt använder jag idag på PC:n följande program: Words, Excel, och Powerpoint.

Liknande trådar

IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
158
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 043
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
401
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka