S
_Sparris__
Borde kanske lägga ner den träningen ett tag, men samtidigt vill jag inte. Vill fortsätta träna den så jag kommer vidare från det steg vi fastnat på. Har tränat enligt direktiven på klickerklok.se, vilket jag tycker verkar jätte bra. Och allt har funkat kanon tills nu när jag ska försöka få henne att ta den i sittande ställning, det är nu hon börjar tveka och helst inte vill ta apporten. Inomhus funkar det okej, men jag måste ju kunna träna på andra ställen oxå. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att komma vidare, vill ju lixom ha det där hugget på apporten som jag hade i början.
Hunden är förresten en border collie tik på 10 månader, så det kan mycket väl vara första löpet som spökar och tänker dra igång. Så tråkigt bara om jag ska behöva lägga apportering på hyllan ett tag, men det kanske är det bästa. Vad tror ni? Är det nån som haft liknande upplevelser?
Hunden är förresten en border collie tik på 10 månader, så det kan mycket väl vara första löpet som spökar och tänker dra igång. Så tråkigt bara om jag ska behöva lägga apportering på hyllan ett tag, men det kanske är det bästa. Vad tror ni? Är det nån som haft liknande upplevelser?