• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare _Sparris__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 653
S

_Sparris__

Borde kanske lägga ner den träningen ett tag, men samtidigt vill jag inte. Vill fortsätta träna den så jag kommer vidare från det steg vi fastnat på. Har tränat enligt direktiven på klickerklok.se, vilket jag tycker verkar jätte bra. Och allt har funkat kanon tills nu när jag ska försöka få henne att ta den i sittande ställning, det är nu hon börjar tveka och helst inte vill ta apporten. Inomhus funkar det okej, men jag måste ju kunna träna på andra ställen oxå. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att komma vidare, vill ju lixom ha det där hugget på apporten som jag hade i början.

Hunden är förresten en border collie tik på 10 månader, så det kan mycket väl vara första löpet som spökar och tänker dra igång. Så tråkigt bara om jag ska behöva lägga apportering på hyllan ett tag, men det kanske är det bästa. Vad tror ni? Är det nån som haft liknande upplevelser?

Sv: Apporten

Jag hade lagt ner apportträningen ett tag och tränat mer intensivt på andra saker istället.
Hon kanske behöver bearbeta apportträningen lite mer innan du går vidare med den.

Min ena hund är extrem på det viset. Man tränar och tränar och hon verkar inte fatta. Så slutar man träna och efter 4 veckor börjar man igen och då sitter det klockrent. Jag blir lika förvånad varje gång.

Har en bc och hon började fåna sig lika dant.. Men efter många olika knep ledsnade jag.. Och gav henne apporten och så sprang jag som en dåre och hon efter med den i munnen. Och iblan la jag den framför henne och kallade in.. Och om hon släppte den innan sprang jag då tog hon den av bara farten. Och sen ville hon inte släppa nästan hehe har man e galen bc så får man vara lite galen själv men hon hatade den verkligen spec metall apporten

Min ena hund fick jag resolut ta och öppna munnen, sätta in apporten och sen hålla och köra med "håll fast". Det gick inte på något annat vis och även fast jag inte ville lära henne så så fick det bli det.

Dock är det betydligt enklare om det är något finare, vilt till exempel tjaffsar inte min med, bara tradiga dummys.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Annique
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 512
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 062
Senast: ildiko
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 599
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka