Apportkastare

Loppanhellqvist

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av apportkastare med fjärrutlösning i form av lina?
Behöver träna stadga vid skott och har svårt att få med mig nån "funktionär" till skogen :).

Inte med fjärrutlösare med lina, men vi har tränat en del med trådlös fjärrutlösare :) Tycker det fungerar fint! Ska du bara träna stadga i skottet fungerar det säkert lika bra med lina, det är ju främst i apporteringen som det blir lite begränsande.

Inte med fjärrutlösare med lina, men vi har tränat en del med trådlös fjärrutlösare :) Tycker det fungerar fint! Ska du bara träna stadga i skottet fungerar det säkert lika bra med lina, det är ju främst i apporteringen som det blir lite begränsande.

Först och främst är det stadgan som är intressant, unga fröken vill lite väl mycket och har svårt med impulskontrollen :angel:.

Men efter hand vill jag ju kunna använda den att skjuta apporter med också. Vad är det du tror blir begränsande? Är alltså en sån här jag har kikat lite smått på.
http://www.teba.se/apportkastare-med-lina-for-fjarrutlosning-benstod-exkl-dummy-p-5904-c-1031.aspx

Först och främst är det stadgan som är intressant, unga fröken vill lite väl mycket och har svårt med impulskontrollen :angel:.

Men efter hand vill jag ju kunna använda den att skjuta apporter med också. Vad är det du tror blir begränsande? Är alltså en sån här jag har kikat lite smått på.
http://www.teba.se/apportkastare-med-lina-for-fjarrutlosning-benstod-exkl-dummy-p-5904-c-1031.aspx

Den fungerar säkert jättebra! Man har nog bara blivit bortskämd med att träningskompisarna har trådlösa :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur? Behöver en dubbelbur... 2
Svar
20
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 533
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Ny fråga - i anledning av ny hund. Vi spenderar julloven i Tandådalen i vår säsongsuppställda husvagn. Vid tiden för det stora helvetet...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: SaraMara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka