Bukefalos 28 år!

AR artikeln i stallmagasinet nr 3/2004

Djurjouren

Trådstartare
Har nyligen upptäckt artikelserien om AR i Stall magasinet av Katrin W. Har än så länge bara läst den sista, nr 3 där det handlar om öppna och sluta.
Ni som läst resten, håller hela serien samma klass?
 
Nu har jag inte läst den om öppnan och slutan utan har bara läst den första delen som handlar om början från marken, böjning, framåt-nedåt och missar man gör i början. Den tyckte jag var riktigt bra. Nu har ju jag hört det innan eftersom jag tränar för henne, men det gav mycket att få se det på papper.
 
Var det du som sprang runt och tog kort när Katrin red upp för sitt spö också?
I så fall har jag sett dig. :devil:
 
För oss som inte sett artikeln - någon som vågar skriva vad det är för fel/bra på bilderna? :confused:
 
Hon satt och tittade neråt hästens framfötter på alla bilder som jag såg i dessa artiklar.

Troligen pga av att hon är koncentrerad men samtidigt litet pirrig pga fotografen.. Anragligen rider hon MYCKET bättre i verkligheten.

Men hon borde ha sett bilderna och godkänt dom innan publicering.

/KT
 
Jag har alla delarna hemma, tycker dom är bra. Skall fråga min tränare när jag träffar henne nästa gång. Finns lite som jag inte riktigt förstår.
Behöver få klargjort i praktiken.
 
Katrin har alldeles säkert varit med och valt ut bilderna. Om man läser bildtexterna så står det oftast vad som är fel. Jag tycker det är bra att se bilder där inte allt är 100% rätt (när är det förresten det?) om det då framgår vad som är mindre bra.
Jag har själv fotat åt Katrin och hon vill ha bilder på allt, gärna konstiga moment, rörelser som blir fel utförda osv.
 
Känns som om jag har många svar i denna diskussion:
Katrin har valt ut bilderna. Hon har dock inte, vid något tillfälle, påstått att hennes sits är 100 %-ig på bilderna. Eller att hästarna går helt rätt.

Som någon anna skrev (Viva?) hon vill ha alla typer av bilder, både bra och dåliga. Det viktigaste är att bilden passar till texten, för att helheten ska bli lättare att förstå. Då kanske det inte finns så många perfekta bilder att välja bland...

Det går att kontakta tidningen www.stallmagasinet.com för att köpa gamla nummer. Ev kommer denna artikelserie att tryckas upp för att säljas i sin helhet.

Glömde jag nåt??? Ja säkert! :confused:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 625
Senast: escodobe
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 333
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 757
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp