Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Analysera anledning, är det massa bus i hagen eller knöligt underlag så hade jag satt på kotringar.Är det värt att skaffa boots om hästen balltrampat sig EN gång eller skulle ni inte bryt er?
På en vinglig unghäst hade jag satt kotringar. Att förebygga (värre) skador är inte fel men man bör inte sätta skydd som gör att hästen inte lär sig att ha koll. Ibland är det en balansakt mellan att undvika skada och att skydda men att sätta kotringar på en häst som är lite vinglig ser jag inget fel med. Det gör inte att hästen fortsätter vara lite slarvig med var hen sätter ner hovarna men skyddar om det ändå skulle hända.Tack för alla svar!
Hon har nog bara vart lite klantig i hagen.
Man vet ju aldrig vart en vinglig unghäst sätter tassarna![]()
Kan ta rätt lång tid att läka ett balltramp. Ha på boots så länge såren inte läkt.
Har gummiboots och dränerade hagar. Funkar utmärkt. Skulle aldrig linda ett balltramp om det inte är så djupt att hästen måste stå inne för att hålla sig still.Tycker det är vanskligt med boots över ett oläkt balltramp. Risk för instängt sår, risk för skav av smuts mellan sår och boots och risk för skav av boots.
Måste jag, använder jag hellre kotring i så fall eller lindar.
Tycker det är vanskligt med boots över ett oläkt balltramp. Risk för instängt sår, risk för skav av smuts mellan sår och boots och risk för skav av boots.
Måste jag, använder jag hellre kotring i så fall eller lindar.
Skulle aldrig linda ett balltramp om det inte är så djupt att hästen måste stå inne för att hålla sig still.![]()
Kotringar finns mig veterligen bara i en storlekKotring ska jag komma ihåg!
Hur vet jag vilken storlek jag ska ha?
Har aldrig behövt hållt på med boots och kotringar så är nybörjare på sånt![]()
Tror på Hööks så står de i olika storlekar?Kotringar finns mig veterligen bara i en storlek![]()
Wow wow vilken snyggingDu får skriva HööksDet är reklam man inte får göra.
De som finns på hööks är inte sådana jag menar. Jag menar de i gummi. De som finns på hööks förstår jag ärligt talat inte meningen med.
![]()
Såhär ser de jag menar ut![]()
Jag trodde att min ena skulle tänka så. Han är väldigt väldigt grön men han brydde sig inte allsWow wow vilken snyggingDå är det nog dem de för bli. Hästis kommer bli så fundersam när jag sätter på henne kotringar.
"Men matte vad är dehär?Varför sitter dem fast på mig?
Ska dem ÄTA upp mig?
*Flyktförsök pågår*"