Jag har sedan drygt en månad ridit på ett trevligt sto på 15 år. Innan detta reds hon nog ganska sporadiskt, men är inte helt hundra på hur hennes bakgrund ser ut.
Jag har känt sedan jag började rida henne att något känns lite fel (eller många saker).
Men största problemet är hennes galopp.
1. Hon fattar fel galopp ibland.
2. Kan byta galopp mitt i.
3. Fattar eller går in i korsgalopp.
4. Drar gärna in bakdelen innanför spåret ibland.
Det har blivit bättre ju mer jag lär känna henne men dessa problem är nya för mig så vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. Hon gör likadant när man jobbar från marken. Korta steg i skritt/trav också. Tvivlar på att hennes sadel ligger rätt också.
Jag är bara medryttare så vågar inte pusha på allt för mycket om detta, men har såklart lyft det så ägaren är medveten.
Vad tänker ni?
Jag har känt sedan jag började rida henne att något känns lite fel (eller många saker).
Men största problemet är hennes galopp.
1. Hon fattar fel galopp ibland.
2. Kan byta galopp mitt i.
3. Fattar eller går in i korsgalopp.
4. Drar gärna in bakdelen innanför spåret ibland.
Det har blivit bättre ju mer jag lär känna henne men dessa problem är nya för mig så vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. Hon gör likadant när man jobbar från marken. Korta steg i skritt/trav också. Tvivlar på att hennes sadel ligger rätt också.
Jag är bara medryttare så vågar inte pusha på allt för mycket om detta, men har såklart lyft det så ägaren är medveten.
Vad tänker ni?