Är det bara ja som har juldräkt till mina hästar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pysen13
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 469
P

pysen13

Hej:)

Jag brukar rida på julafton och då sätter ja på en juldräkt på hästarna sen tar vi på oss nåt liknande och rider ut.

på hästarna..
består av:

skritttäcke
bjällror
nosludd
tomteluva
benludd(vet inte vad det kallas nåt ludddigt på benen)

allt i rött och vitt:smirk:

Någon som tycker att det är fel eller nån som tycker att det låter kul?

Sv: Är det bara ja som har juldräkt till mina hästar?

Min dotter sydde en tomteluva åt vår ena häst som hon alltid sätter på när hon rider (nu i december).

Nope! Vi har alltid julritt i stallet på julaftonsmorgon och då sätter vi på röda vojlockar/schabrak, röda band i manar och svansar och tomteluvor om vi har. Jag har en vanlig stickad huva i rött och guld som jag brukar ha på istället.

/Camilla

okej ..tack för svaret

kan man inte få se bild när ni är till fullo klädda =) så sött!

Tyvärr har jag inget sånt kit till min häst.. =(

Blir man lycklig av att klä sig och sin häst i juldräkt så ska man göra det. Livet är för kort för att låta bli.

Jag och maken brukade köra runt på byn med bjällerkrans och hela kitet och lämna julkort till alla vi kände på julaftonsförmiddagen. Mkt trevlig, särskilt när man blev bjuden på julgotter, glögg eller portvin. Ett år blev vi bjudna på ganska mycket, tur att ponnyn hittade hem själv! :eek:

I år längtar jag bara efter gammeldags ljusblå benlindor, men det finns inte i hela stan så jag får vara utan! :cry:

Ja har inga bilder..:(
Lite trist men kanske kan fixa fast isåfall på nån av hästarna:)
Men det är jätte kul att rida ut på julafton med så söta hästar..

*lånar*

Jag har faktiskt bilder från i år. Ska se till att få ut dem ur kameran så fort som möjligt!

/Camilla

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 515
Senast: Ceta
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 114
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka