Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ursäkta, men vad är det för j-vla svar. Inte lockande? Avvakta? Avvakta vadå?"Det känns inte lockande att laga bokningssystemet eller byta ut det, så därför tänker vi avvakta."
Tja, när jag och min sambo hade inbrott i vårt vindsutrymme för ytterporten oftast inte gick igen ordentligt så svarade hyresvärden att det var de boendes ansvar att stänga dörrarna ordentligt så dom ville inte åtgärda någonting.. En del värdar tycker inte att sånt är deras ansvar tyvärr.Ursäkta, men vad är det för j-vla svar. Inte lockande? Avvakta? Avvakta vadå?
Jag hade nog gått igång en del redan i tvättstugan, men ett sådant svar från en hyresvärd hade gjort mig skogstokig.
Det låter ju inte heller så kul, men där finns det ju åtminstone någon logik bakom det hela.Tja, när jag och min sambo hade inbrott i vårt vindsutrymme för ytterporten oftast inte gick igen ordentligt så svarade hyresvärden att det var de boendes ansvar att stänga dörrarna ordentligt så dom ville inte åtgärda någonting.. En del värdar tycker inte att sånt är deras ansvar tyvärr.
Tja, när jag och min sambo hade inbrott i vårt vindsutrymme för ytterporten oftast inte gick igen ordentligt så svarade hyresvärden att det var de boendes ansvar att stänga dörrarna ordentligt så dom ville inte åtgärda någonting.. En del värdar tycker inte att sånt är deras ansvar tyvärr.
Fast om man har en dörr som 9 av 10 ggr inte går igen så är det ju nåt fel på dörren och dörren är deras ansvar tycker jag. Speciellt som jag 2 gånger innan mailat och förklarat att jag kommit ner på morgonen och det suttit en dyngrak hemlös i trapphallen som även hade kissat i hörnet och sagt att det kanske inte var så lämpligt..Det låter ju inte heller så kul, men där finns det ju åtminstone någon logik bakom det hela.
Ja, åtgärdas ska det ju ändå, men svaret var inte så goddag yxskaft som det andra.Fast om man har en dörr som 9 av 10 ggr inte går igen så är det ju nåt fel på dörren och dörren är deras ansvar tycker jag. Speciellt som jag 2 gånger innan mailat och förklarat att jag kommit ner på morgonen och det suttit en dyngrak hemlös i trapphallen som även hade kissat i hörnet och sagt att det kanske inte var så lämpligt.
Jag tror inte det är något större problem i föreningar, utan det är i hyresrätter som tvättstugekrigen utspelar sig.Som ordförande i en bostadsrättsförening så är jag glad att vi inte verkar ha några liknande problem... inte som jag har hört talas om i alla fall.
3 huskroppar med 17, 17, och 18 lägenheter så totalt 52 lägenheter.
3 tvättstugor + en grovtvättstuga.
Två tvättmaskiner, en torktumlare, ett torkskåp och en kallmangel i varje tvättstuga utom i grovtvättstugan där det finns en tvättmaskin, en centrifug och ett torkskåp.
Tillåten tvätttid varje dag 7-22, max 4 timmar åt gången ger... 15*3*7 = 315 timmar/vecka... 315/52 = cirkus 6 timmar tvättid per lägenhet/vecka + 2 timmar till per lägenhet om man räknar med grovtvättstugan som sällan används.
Har personen som bokat inte börjat tvätta inom 30 minuter från och med den uppskrivna tiden så är det fritt fram för någon annan... jag tror jag råkat ut för det 2 gånger på 7 år och det var ju mitt eget fel så inget jag kan klaga på.
Bokningssystem... ptja... en penna och en lista.
Visst... en del är väl lite sämre på att städa efter sig än andra men så är det väl överallt.
Antar att vi ska vara glada över att ha så gott om tider i våran förening.