Är det någon som minns???

nihe

Trådstartare
Hej jag undrar om det är någon här som kommer ihåg dom här stora hinkarna som rymde 40-60l?? vet att dom fanns för kanske 5år sedan & var typ vita / genomskinliga.
Har letat & letat & letat lite till men jag hittar dom inte längre:( ... har dom slutat tillverka sånna eller är det någon här som vet var man kan köpa dom??
mvh/nihe

Sv: Är det någon som minns???

Vet inte riktigt vad du menar , men jag vet att det finns större tunnliknande hinkar som rymmer ganska mycket på granngården.

menar du murarhinkar??

Kolla granngården. Dom har annars tunnor i olika storlekar också

å nu var det några som hade svarat :) Tack alla ni :bow:
svarar alla.
jag är inte intresserad utav tunnor utan det ska vara hinkar som rymmer minst 40l tycker jag har letat på dom flesta byggvaruhus & liknande men dom verkar bara ha antingen tunnor eller murarhinkar 6 dom är för små.. brukar ju bara rymma 20-25l...
någon som kanske har sånna hinkar nånstans på nätet?? el nån affär som har sånna?? granngården har jag redan besökt dom hade inte :(
mvh/nihe

Jag köpte en stor hink på rustas häst/djur-avdelning. Vet dock inte hur mycket den rymmer men den är större än min murarhink.

Den känns dock rätt "plastig" om man jämför med tex en riktig murarhink.... Men värt att kolla kanske?

Har du EKO i närheten av dig? Om jag inte minns fel så har de sådana.
Ang de från Rusta som Seabaz skriver om så är de lite klena kanske, men rymmer rätt mkt. Tror dock inte det är 40 l... Kanske 30?

Annars finns ju de här Flexitub osv. De är jättebra - tycker jag!

Senast ändrad av en moderator:

Kolla hos essenssäljare. Du vet, partybutiker som har satser för egen vinbryggning etc. Där vet jag finns riktigt stora hinkar.

Tack snälla för alla svar:bow:
nu har jag några fler ställen att leta på :)
EKO vet jag dock inte vad det är, aldrig hört talas om ??
mvh/nihe

Om jag inte är helt ute med cykeln nu så såg jag gigantiska hinkar på Hornbach, på "drive-in" delen. Men de jag såg var svarta...

ÖB har stora vinhinkar, 40 el 50 liter, kommer inte riktigt ihåg. tror de kostar 59 kr styck. SUPERBRA!!!!

*knapplån*
svarar alla
svarta hinkar är inte så bra efterssom jag ska ha dom i hagarna & svart kan ge ifrån sig olika ämnen så hästarna inte vill dricka:(
fler än 1 hink är heller inget bra alternativ.. Jag vet jag har stora krav:rofl: men jag vet ju att det har funnits sånna hinkar som jag vill ha.. hittar jag inga så får jag väl börja tillverka själv:idea:
öb ska kollas .
mvh/nihe

Är det inte plasten snarare än färgen som ger ifrån sig smak? Jag har då aldrig varit med om att hästarna inte vill dricka i svarta hinkar/tunnor.

Jag har haft en vit stor hink, "vintunna" eller "mäsk-tunna" kallas dem här hos oss... Köpte min på Coop Forum tror jag det var, rätt länge sen iofs...

*KL*

Bara sett stora, 40-60-80 liters, svarta hinkar (är det en hink om den inte har hink handtag? O_o) sett dom lite överallt.

Någon som har bild på de där vita genomskinliga?

Låt oss veta hur du lyckas i din jakt. Alltid kul att veta om svaren i trådar varit till hjälp.

*kl*
hej nopp det ska vara hink handtag annars är det en tunna *skratt*

Ja jag ska ta upp jakten på den perfekta hinken i morgon igen :)
lovar att skriva hur det går
ni är verkligen snälla som engagerar er i min hinkjakt:banana: :banana:
mvh/nihe

Är det inte plasten snarare än färgen som ger ifrån sig smak? Jag har då aldrig varit med om att hästarna inte vill dricka i svarta hinkar/tunnor.

Inte jag heller :confused:
Har själv såna där stora svarta "tunnor" från ÖB och hästarna dricker helt obehindrat från dem.

Liknande trådar

Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
292
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
958
Senast: saltakatten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 480
Senast: Edla
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka