Är det nåt fel?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare midnight surprise
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 730
M

midnight surprise

Har en travarinhyrning i stallet som nyss blivit behandlad i framknäna och står nu i "konvalecenthage". Men nu tycker jag att det ser ut att vara fel på bak istället :crazy:
Han står med rumpan mot en stolpe i hagen, och lyfter ett bakben och liksom "hytter" med det, som om han varnar för spark. Han drar upp det ca 1dm från marken och "gungar" det bakåt.... sen byter han ben och gör samma sak med det andra.
Vi har sett att han gjort nåt liknande inne men aldrig ute...

Så alla kloka bukar, tror ni att det är det en ovana eller är det något fel?

Skrev väl lite konstigt, hoppas nån förstår och svarar :)

Sv: Är det nåt fel?

Har hört talas om att hästar med problem i haslederna gärna "gnuggar" dem mot väggar,stolpar eller liknande. :idea:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 137
Senast: Jamtland
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag... 2 3
Svar
45
· Visningar
8 841
Senast: prallan
·
Hästvård Nu prövar jag att få lite kloka tankar från er andra! Vi har en riktig toppenponny som vi köpte för fyra år sedan och som dottern har... 2
Svar
27
· Visningar
4 542
Senast: Fenestra
·
Hästvård Okej så såhär är det! Häromveckan så fick jag ett samtal runt 19.00 på kvällen att min islandshäst inte kunde stå på ett ben, jag kommer...
Svar
13
· Visningar
2 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Senast tagna bilden XVI
  • Klippmaskin till tjock päls

Hästrelaterat

Tillbaka