Är det ngn annan som också gillar Nobelpriset?

Charmigaste ikväll.- en servitör som tappade mat på en gästs rygg. Hans min var fantastisk när han torkade av lite på gästens rygg och jag kunde inte låta bli att känna med honom...
 
Jag har tittat på den men inte hela tyvärr utan nu på slutet. Ska se om början nån dag kanske. Hemma var det alltid lite feststämning på nobelkvällen och tycker att det är många intressanta diskussioner (och en del mindre intressanta :p). Men framförallt himla roligt att se vart forskningen rent konkret har lett till och personerna bakom :)
 
Jag är djupt fascinerad av Sara Danius klänning! Första reaktionen var en inre monolog fula ord, vad ÄR det? Finns det en människa under, eller kanske flera?

Jag gillar färgerna, men klarar inte av den rödluviga regnponchon...

MEN när jag såg att det (såklart!) var just Danius så började hjärnan knåda om den där skapelsen till att jooo men äääär den inte liiiiite cool ändå.... Framförallt för att det känns som ett helt underbart långfinger till delar av svenska akademien i synnerhet, och det massiva svartvita gubbväldet i allmänhet!

(Hade Silvia burit den hade jag nog tänkt demens, eller väldigt dålig syn, om jag ska vara helt ärlig. Mitt fashion sense är inte så trimmat, minst sagt 😆),
 
Jag är djupt fascinerad av Sara Danius klänning! Första reaktionen var en inre monolog fula ord, vad ÄR det? Finns det en människa under, eller kanske flera?

Jag gillar färgerna, men klarar inte av den rödluviga regnponchon...

MEN när jag såg att det (såklart!) var just Danius så började hjärnan knåda om den där skapelsen till att jooo men äääär den inte liiiiite cool ändå.... Framförallt för att det känns som ett helt underbart långfinger till delar av svenska akademien i synnerhet, och det massiva svartvita gubbväldet i allmänhet!

(Hade Silvia burit den hade jag nog tänkt demens, eller väldigt dålig syn, om jag ska vara helt ärlig. Mitt fashion sense är inte så trimmat, minst sagt 😆),
:D:D:D

Hon är cool och sticker ut! Som en jättestor jordgubbe mitt bland alla prinsessklänningar! ;)
 
Jag är förundrad över att media sitter och kollar om någon har haft samma klänning tidigare. Varför är det så intressant att klänningen bars vid ett tidigare tillfälle?
 
@Yossarian - jag dör! Hur många år sedan var det vi "sågs" sist?? Eller är du en ny Yossarian?

Haha nej det är den gamla vanliga jag😄 Är så sällan här nu för tiden men ibland får jag bukeabstinens. Smyger i kulisserna mest och läser då och då. Vad roligt att du kände igen mig!

Jag var utloggad så länge att jag minsann fick återuppstå, så ser nog mycket yngre ut än vad jag är😉 I själva verket har jag ju varit med så länge att jag minns vad ditt första användarnamn var😜😘
 
:D:D:D

Hon är cool och sticker ut! Som en jättestor jordgubbe mitt bland alla prinsessklänningar! ;)

eller som en sån liten påse/väska med platt rund botten som man snör ihop upptill! Jag väntade mig nästan att en gigantisk tioåring skulle höra till, och bära runt Sara D dinglandes från handleden (med en bok i kanske!)

Jag är (för att vara lite allvarlig) lite avundsjuk på Sara Danius självförtroende. Hon har i sig en cool och egen stil och brukar sticka ut på Nobelfesten, men att faktiskt gå in och ta all plats med jordgubbestassen är helt fantastiskt, och med hennes coola pondus dessutom 😍
 
Funderar på när man bär vita långhandskar egentligen? Ett par av gästerna hade det, och så de kvinnliga marskalkarna? Men man ser det ju sällan på kungligheterna eller på andra tillställningar?
Finns det någon etikettregel angående dessa handskar?
 
Jag gillade historian bakom Alice Bah Kunkes klänning!

Snygg var den också- även innan hon berättade om bakgrunden!


Apropå Nobelprisen så är det lite fint att vetenskap och kultur blandas och upphöjs på högsta nivå. Plus fredspriset såklart, som kändes extra välförtjänt i år (om än varken politiskt eller vågat). Klänningarna är bara en bisak (eller?????? Jag är rätt ointresserad annars, men just Nobelfesten brukar jag vakna till)
 

Liknande trådar

Samhälle Nu är det den tiden på året då pristagarna av nobelpriset tillkännages. Och jag måste erkänna att jag tycker det är lite häftigt med...
2
Svar
23
· Visningar
1 340
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 414
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter julen köpte jag årets julklapp – ett aktivitetsarmband – i julklapp till mig själv. Jag tyckte att det verkade vara en lite kul...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 914
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp