Är det okej med rosa?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare matildaholst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 408
M

matildaholst

Hejj, jag undrar lite är det okej med rosa utrustning på en grå fjording?! På små ponnysar tycker jag det är jätte gulligt men på en häst ser det oftast inte bra ut!

Sv: Är det okej med rosa?

Det bestämmer man väl själv? :)
Jag har det jag gillar på min häst , inte vad andra gillar. De får bestämma över sina egna hästar.

Jag använder mest rosa till fjordingen jag rider och det passar hon i :)

Hon är musblack och ja tycker att hon passar i alla nyanser av rosa. Från ljusrosa till hot pink!

Personligen tycker jag att lagom mycket rosa i en nyans som passar hästen är hur läckert som helst. Även om hästen är över 148 cm. Vill man inte se ut som en förvuxen femåring kan man blanda ut det rosa med någon diskret färg som t.ex. grått, svart eller brunt. Ljusrosa ser oftast mer sofistikerat ut än chockrosa, och passar bättre till de flesta hästar. Grå/ljusrosa är i mina ögon en otroligt läcker och elegant kombination, förutsatt att man själv och hästen passar i de färgerna.

Äsch gör som du vill... Har en liten ponny i stallet som är "indränkt" i rosa. Inget jag skulle valt men vadå - ägaren är nöjd och glad, och hästen bryr sig inte!

Tycker det är kul med folk som vågar gå emot det mörka, och pastellar upp sitt liv. :)

Allt som matchas med lite klass, stil och inte går till överdrift kan vara snyggt..

Visst kan du ha rosa:). Jag har ett set med rosa lindor+schabrak och du naturligtvis en rosa piké som matchar utmärkt till mitt bruna halvblod:).

skälvklart att du kan ha ha rosa till din gråa fjording,du kan väl visa bild på din häst.:D

Alla mina bilder är borta... Datorn paja...:(

Någon som vet var man kan få tag på ett rosa träns i storlek full !!?? Det ska vara ljusrosa inte det där mörkrosa på Ponny prakt! Även intresserad av begagnade?

Gammelrosa är sjukt gulligt enligt mig med. Har redan bestält massa grejer. Men min ridoutfit är inte fulkomlig utan ett gammelrosa/ljusrosa träns + stigbyglar

SÅ okej! Min fjordkorsning har nu ett komplett ljusrosa set och det är såååå snyggt :D Har just införskaffat ett schabrak så nu tycker jag att det är bra :laugh:

Alltså, det jag har är schabrak, lindor, pannband, bett och ridtäcke (med döskallar oxå :rofl:). På schabraket har jag en silverpasspoal som matchas med silvriga boots från Catago, läckert! Har dock inte provat alltsammans än då jag köpte ridtäcket när det var lite för varmt ute för att ha det och schabraket är nytt.

Jag har rosa till min fjording, han är dock ljusbrunblack ;) Tävlingsoutfit = hackamore med rosa nosludd, rosa schabrak och jag har en knallrosa piké :D Tävlar bara på klubbnivå så klädseln är ju inte så viktig då :)

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 259
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?