M
Mandaz
Jag har just börjat i en hoppgrupp på min ridskola. Jag rider på en ridskola med islandshästar (Det kan låta lite knäppt, men några av islandshästarna är extremt duktiga på hoppning)
. Vi har två stycken grupper, en som hoppar lite högre och en som hoppar lite lägre. Jag hoppar med de som hoppar lite högre. "Min" häst är med i den yngre gruppen också så jag är oftast där och hjälper till att lägga upp bommar och sånt. Det känns lite dumt att kritisera folk som har ridit lika länge som jag, men det är ganska hemskt att se..Ibland funderar jag ifall hästarna tar skada av sådan här hoppning? De har liksom ingen Sits alls. De rider i släng trav, grisepass, tölt eller (vissa som är lite duktigare galopp). När de sedan ska "hoppa" om man nu kan kalla det de så reser dom sig inte ens i stigbyglarna, de bara åker med. De flyger bakåt och drar de stackars hästarna i munnarna och dunsar ner i sadeln.. Hon som hoppar "min" häst (som med mig kan hoppa 70cm utan problem) Hon fick honom inte ens i galopp när jag såg dem igår.. Det känns så tråkigt att se.. En gång när de skulle hoppa lite högre så tog han galopp och hoppade jätte fint, men eftersom inte hon har någon bra sits flög hon av. 
Sorgligt att se, vad tycker Ni jag ska göra?
Sorgligt att se, vad tycker Ni jag ska göra?