Är detta normalt?

Seabaz

Trådstartare
Är det normalt att köpa ett täcke och lägga det i källaren? För att det är bra pris på det...

Jag har flera vintertäcken, de flesta köpta på minst 50%-rea.
Nu går min häst på lösdrift och har bara regntäcke på sig när det är blötväder och blåst, dvs senast för någon månad sedan innan det blev kallt!

Detta är andra vintern han går på lösdrift.
Tidigare har jag haft honom på stall och ridit mer också och då haft honom klippt och täckad.

Nu har jag hittat DET täcket! Inget täcke jag behöver, har ju källaren full liksom. Men det är ett sånt täcke jag alltid velat ha OM jag skulle täcka hästen :angel:

Så nu när det är sånt superpris på det, borde man inte passa på då och köpa och förvara det i källaren tills den dagen hästen klipps och täckas igen? Tycker ni inte det? :angel:;)

Sv: Är detta normalt?

så har jag gjort.. och tur var det för då hade jag täcken när jag skaffade mig en ny häst som är en fryslort=)..
ett täcke hade jag i 2 år innan det användes, nu används det dagligen..

så finns pengar varför inte=)

SJÄLVKLART ska du det! Man kan aldrig få för många täcken, och framförallt inte täcken med stort T ;)

Får man fråga vad det är för täcke? Nu blev jag ju nyfiken!

Du är inte ensam... flera i stallet är sådana att om nån säger "jag skulle behöva denochden sortens täcke" så kommer dom med ett sprillans nytt med prislappen kvar som dom hittat i källaren:). Jag har hittills kunnat låta bli att bunkra täcken:)

Det är klart att det är normalt :D
Extra normalt att passa på när det är bättre pris också

Haha skönt att jag inte är ensam då! Men jag har insett att jag får nog vänta ändå och hoppas på att fler chanser dyker upp...

Pengarna finns nu men min månadsbudget är nog egentligen inte till för hästtäckesköp tyvärr :(

Helt normalt i mina ögon :laugh:
Jag hade definitivt köpt! Tänk på alla pengar du "sparar", jag vet "tjej-matte"... ;)
Känner igen det där. De stunderna när vädret svänger eller täcket går sönder HAR man redan ett nytt att ta på och man behöver inte punga ut med massa pengar.
Köper alla mina täcken "offseason" och till rea-priser, kommer inte ens ihåg när jag betalade fullpris sist.

Bättre att köpa och lägga på hög än att göra som jag; köpa och sen glömma bort täcket. :o För att året efter köpa ett nytt och Sedan hitta täcket man köpte året innan (och dessutom hade på hästen ett tag). :D

Köper alla mina täcken "offseason" och till rea-priser, kommer inte ens ihåg när jag betalade fullpris sist.

Helt klart det smartaste man kan göra när det gäller så dyra saker som bra täcken:). Jag gör i princip likadant!

Får helt klart nytta av mitt hamstrande av täcken. Har nyligen flyttat till nytt stall och i veckan bad personalen mig att skriva namn i mitt utetäcke. Jag tittade konstigt på dom och frågade varför. Jo det var för att de skulle hitta rätt täcke i torkrummet på morgonen. Kunde enkelt svara att torrt täcke alltid hänger på boxen-har mååånga ombyteskläder till min påll:D!

Bästaste rean är Hööks rea på vintertäcken, har gjort riktigt bra fynd då!

Tänkte bara meddela att jag köpte täcket ändå!
Ett lila rambo-utetäcke medium fyllning för 1200kr!

Jag var ju liksom tvungen när jag fick julklappspengar och såg att täcket fanns kvar :bump:

Det där är en sjuka även jag är drabbad av. :o

Bra-att-ha-för-det-är-på-rea-genen...
Stallägaren övertalade mig att sälja av lite oanvända vintertäcken till min förra häst iaf förra året. Mina nuvarande hästar har ju mindre storlek. Och använder iofs inte direkt täcken nej. Ibland har jag svårt att inse att jag har islandshästar och inte känsliga fullblod.

Tex har jag ett heltäckande ridregntäcke liggandes i förrådet. DET är nog det mest meningslösa jag köpt. Hästarna har inte täcke ute annars, VARFÖR skulle de då behöva vara täckta från öronen till svansen när jag rider och det regnar? :confused:
Men men...kanske jag behöver det en dag. Man vet ju aldrig. :angel:

fast sådana är ju bra om du ska tävla nån gång och det regnar! Då kan hästen åtminstone vara oblöt och fin 5 minuter in i första klassen om det är utomhus, det vill säga: det är ett skitsmart köp du gjot! :D :angel: :rofl:

Ja bara för att du inte har behov av täcket nu så betyder ju inte det att du aldrig får det. Köp så har du det den dag du får behov av det.
Mina hästar är nästan aldrig täckta heller, men jag har ju några täcken liggande i fall att. De kan ju bli sjuka eller annat så de behöver täckas.

wug?

tror att färgen är utgående men den har ju funnits "i alla år" så du borde veta?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 069
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 358
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har 2 klippta hästar som klipptes för ca en månad sen, så pälsen har vuxit ut endel. Just nu går de med 0 grams regntäcke. Men...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: Elo
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 932
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S