Är detta normalt?

Sv: Är detta normalt?

Men wug är lila i 0 g (Lite) eller 370 g (Heavy). Marinblått i 200 g (Medium). Därav min stora fundering :D

Och precis som LT vill jag oxå se bild :bump:

Jaså det visste jag inte.

Men mitt täcke är i alla fall det lila wug och det är fyllning men absolut inte några 370 gram! Sedan om det är 100 eller 200 gram vet jag inte.
Och det är inte bara ett skaltäcke så det är ju lite konstigt då :)

Ska fixa bild :)

Hmm, skumt? Du underskattar inte HW fyllningsstjocklek då? För de verkar uppfattas (läst endel på buke) som tunnare än vad modellen anger eftersom de tydligen är väldigt lätta och smidiga. Jag har varken erfarenhet av tjockare täcken än 200 g från HW eller vintertäcken som inte är HW heller så jag kan inte uttala mig alls om det dock :p

Bild vill vi se oavsett :D

Well, jag har ett sverigetäcke på 300gram och ett TEWtäcke på närmare 400 gram och de är ju mycket tjockare och fluggigare än det här.
Sedan har jag ett täcke som var över 300gram från början när jag köpte det för 7 år sedan. Där har fodret satt sig nu och är inte lika fluffigt längre. Men även det täcket känns tjockare än detta....
Men jag ska kolla om det finns någon lapp i rambotäcket, man vet ju aldrig?

Rambo rug står det på det spännet i fram som håller "ringen" (V-front)

Men om det är bara så det står på alla eller om modellen heter rug och inte wug vet jag inte eftersom jag inte äger nåt annat rambo-täcke.

Fodret är definitivt inte över 200 gram...

Vad är normalt....? Om du menar att många gör samma sak så är det nog "normalt".

Så länge du har pengar till mat och hyra för dig och din häst + lagringsplats för täckena ...så spelar det knappas någon roll vad som är normalt eller ej ....

Någonstans går dock gränsen för när man börjar bli en sk "hoarder", dvs en personon som mer eller mindre tvångsmässigt samlar på sig saker som man rimligen inte behöver ... och många av de personer som är med i programmet "Lyxfällan" har bland annat hamnat där för att man köper saker tvångsmässigt för att "det var ju ett så bra pris ..." eller "jag bara måste ha detta - jag tar ett sms-lån ..."

Jag är själv en glad shoppare som gillar att fynda men, med åldern har jag lärt mig att ställa mig själv frågan "Behöver jag verkligen detta?" innan jag köper. Tyvärr blir svaret ofta "nej" .... och det är ytterst sällan jag ångrar att jag avstod från "fyndet" vid ett senare tillfälle ....

Min lilla HW-nörd-hjärna undrar ju direkt vilkent rambotäcke som är lila i medium, vad hette modellen??

Haha, så tänkte jag oxå!

Till TS:
Jag har ett Lila Rambo Wug i 370 gr (gamla modellen med grön kant iof). Och det känns inte tjockt, det är väldigt lätt och "tunt".
Så jag gissar nog ändå på att det är 370 gr på ditt. Tror inte att HW har gjort Rambo Wug i färgen lila i 200 gr fyllning.

Till TS:
Jag har ett Lila Rambo Wug i 370 gr (gamla modellen med grön kant iof). Och det känns inte tjockt, det är väldigt lätt och "tunt".
Så jag gissar nog ändå på att det är 370 gr på ditt. Tror inte att HW har gjort Rambo Wug i färgen lila i 200 gr fyllning.

Ja alltså ni har säkert rätt i så fall. Hmm... syns ju inte på foto heller hur tjockt ett täcke är men är det så ni säger så är det ju säkert så? :D
Detta är lila med silverkant. eller vit kant eller vad det är... Det är inte helt nytt täcket när jag köpte det. Men det är som nytt... hajar ni? ;)

Fullkomligt normalt!
Min pålle såldes nyligen, ändå stack jag till hästbutiken i söndags och köpte ett fint täcke på rea. I storlek så det ska passa om (när) jag köper tillbaka hästen. Har även köpt nya benlindor och skydd som varit fina eller till bra pris, bra att ha sen! ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 069
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 358
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har 2 klippta hästar som klipptes för ca en månad sen, så pälsen har vuxit ut endel. Just nu går de med 0 grams regntäcke. Men...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: Elo
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 932
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S