Är Globus sadlar bra?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Camilla-M
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 025
C

Camilla-M

Jag vet att det finns massor av sådana här trådar. Jag har själv bläddrat igenom dem men har inte riktigt fattat om de är bra eller ej.
För jag håller på att köpa en GLobus Clic, den ligger bra på min häst och är jätteskön.

Om den inte är bra, finns det fler prisvänliga alternativ?
Hur mycket får man betala för en Prestige? :love:

Behöver verkligen hjälp, är inget proffs på sadlar!

Sv: Är Globus sadlar bra?

Det viktigaste är att sadeln passar hästen. Än inte speciellt troligt att en häst kan ha både Prestige och Globus...

Jo, Globus Clic och Prestige är det inte så stor skillnad mellan vad gäller rakheten på bommen, båda är relativt svängda. Globus är ganska bra sadlar, men Prestige är lite dyrare.

Om sadeln ligger bra på hästen och är skön är det väl inte mycket mer att göra än att tuta och köra. Inte hört så mycket klagomål om Globus mer än läderkvalitén på Crincle, men annars verkar de trevliga. Är på väg att köpa en jag med.

Jo :) min häst kan, enligt sadelutprovare, ha både globus clic hopp och en prestige versailles, som tagits upp i en annan tråd! men jag kanske har en helkonstig ponnie :P hihi

Jag vill definitivt höja varnings flagg för Globus sadlar.
Tyvärr har väldigt många både sned stoppning och bom,så jag skulle definitivt välja bättre kvalite till mina hästar!

Det handlar inte bara om det. Tyngdpunkterna ligger helt olika, det är viktigt att sadelns tyngdpunkt ligger lika som hästens.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
537
Senast: liiinnea
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
371
Senast: MiaMia
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka