är huva tilllåtet på dressyrtävling?

Moppa123

Trådstartare
ja, frågan är som rubriken... får man rida med huva (på hästen förståss:) ) under en klubb tävling?

Sv: är huva tilllåtet på dressyrtävling?

jag tror inte du får göra det på lokal etc, men på klubbtävling brukar det inte vara riktigt lika strikta restriktioner. ring och hör med klubben som anordnar om du kan få "dispans".

jag tror inte du får göra det på lokal etc, men på klubbtävling brukar det inte vara riktigt lika strikta restriktioner. ring och hör med klubben som anordnar om du kan få "dispans".

tack för ditt svar:)
jag tyckte jag såg det på VM, men jag såg säkert fel :)

tror att det är tillåtet på internationella (?) tävlingar, men nte nationella och neråt.

men ja. klubbtävling brukar ju vara lite "hel och ren"-regel bara, inte helt strikt enligt TR. ring som sagt och hör om du kan få lite "dispans".

Jag vet inte riktigt jag tycker man aldrig brukar se det men på en klubb tävling brukar det ju inte vara så hårda regler...;) ..men däremot;) så kan du säkert ha sett det på VM för jag såg det på Tysklands ponnydressyr EM lag...de hade huvor:D ....

Liknande trådar

Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 187
Senast: Lady_S
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
992
Senast: fio
·
Dressyr Ni som varit ute och tävlat LC-LB eller har haft möjlighet att kika på dessa klasser på tävling, hur ser det ut med nedsittning vs...
Svar
2
· Visningar
176
Senast: Fiorano
·
Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 629
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31