Petruska
Trådstartare
Ibland har man tur!Sist jag åkte på tågsemester var det till DDRDet var hanterligt - jag fick åka hem igen
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ibland har man tur!Sist jag åkte på tågsemester var det till DDRDet var hanterligt - jag fick åka hem igen
![]()
Om man inte får returnera gratis så tror håg många kommer sluta handla.Vad jag förstått så är det där med gratis returer (hos de flesta internet-butikerna) också en stor förlustaffär för webshopparna och många av de stora har problem med att få det att gå ihop. Så gratis returer kommer förmodligen att försvinna mer eller mindre, och då minskar förhoppningsvis också returerna överlag. Somliga beställer hem flera storlekar av samma plagg och returnerar sen (gratis) de som inte passade. (Som du också skrev, ser jag nu...)
Jag hatar att gå i affärer. Tycker om att shoppa i lugn och ro hemma. Beställer ibland flera storlekar. Ofta kan man dock returnera i butik, så det brukar jag göra.Om man inte får returnera gratis så tror håg många kommer sluta handla.
Olika butiker har ju så olika storlekar så det är svårt att veta.
Ja, det tror jag med. Men det intressanta (eller vad man ska säga...) är att alla är medvetna om att handlandet i butiker (i vart fall separata butiker i stadskärnorna) går ner. Folk handlar i shopping-malls eller på nätet. Men även näthandeln dras med problem nu. Flera av de stora kända nätbutikerna går med förlust, eller i vart fall går de knappt runt. Så jag vet inte hur det ska sluta. Jag tror att vi som konsumenter förväntar oss väldigt mycket, väldigt bekvämt, och för lite pengar. Nåt sånt.Om man inte får returnera gratis så tror håg många kommer sluta handla.
Olika butiker har ju så olika storlekar så det är svårt att veta.
För mig handlar det om utbudet gällande kläder. Butikerna hänger inte med.Ja, det tror jag med. Men det intressanta (eller vad man ska säga...) är att alla är medvetna om att handlandet i butiker (i vart fall separata butiker i stadskärnorna) går ner. Folk handlar i shopping-malls eller på nätet. Men även näthandeln dras med problem nu. Flera av de stora kända nätbutikerna går med förlust, eller i vart fall går de knappt runt. Så jag vet inte hur det ska sluta. Jag tror att vi som konsumenter förväntar oss väldigt mycket, väldigt bekvämt, och för lite pengar. Nåt sånt.
Du får gärna pma vilket!Fick reklam från charterbolag, de kommer i höst anordna en tågcharter med vandring i Alperna.
Du får gärna pma vilket!
Ving! Tåg till DavosDu får gärna pma vilket!
Tåg till Norrland har jag åkt ett flertal gånger, det rekommenderas! När jag var i tjugoårsåldern åkte jag ofta med tågkompaniet som hade trevliga gamla tåg, jag hade ont om pengar så jag tog för det mesta sittplats. Ibland hade man tur och fick en halv "sex sittskupe" för sig själv och ibland fick man dela en sån där "fyra med bord" Med tre 2meters norrlandsjägare som fick leka plockepinn med benen. Var man veteran tågåkare tog man sovsäcken med sig och höll tummarna för att de skulle öppna upp sällskapsvagnen då sov man i drivor på golvet.Jag försökte ju kolla upp ev tågresa till norrland till semestern i vintras men det gick ju inte så lång tid innan. Hoppas verkligen det finns förbättringspotential på den punkten och att det kommer! Så blev såklart skitglad när jag såg reklamen om tågcharter till Davos. Är medlem i facebookgruppen om tågsemester och har sett fantastiska klipp där på färdvägen med tåg folk tagit ner i Europa![]()
Du har botniabanan hela vägen dit (eller den går inte längre norrut i alla fall), så det borde ju fungera utmärkt! Utan att veta varifrån du ska åka.Jag planerar för tåg till Umeå på jobbresa om ett tag. Har dock inte alls kollat upp det än.
Om jag inte minns tokigt så utgår du från Göteborg? Då är det byte i Sthlm baraJag planerar för tåg till Umeå på jobbresa om ett tag. Har dock inte alls kollat upp det än.
Ja. Jag tar för givet att det funkar! Startar i Göteborg.Du har botniabanan hela vägen dit (eller den går inte längre norrut i alla fall), så det borde ju fungera utmärkt! Utan att veta varifrån du ska åka.
Jag vill ju helst att det tar så pass lång tid att jag får en vettig nattsömn. Av skräck för motsatsen har jag inte kollat tiderna.Om jag inte minns tokigt så utgår du från Göteborg? Då är det byte i Sthlm baraOm du åker nattåg går det utan byte
![]()
Jag planerar för tåg till Umeå på jobbresa om ett tag. Har dock inte alls kollat upp det än.
Vad GÖR folk som inte tar flyget för att göra det?