Är kastrerade hanhundar...

Sv: Är kastrerade hanhundar...

JU tidigare du kastrerar deso mindre risk för att de skvätter. De ska hellst inte blivit könsmogna. Många blir bättre även om de kastreras som vuxna,men en del svätter ändå. Rätt individuellt faktiskt.

Vi kastrerade vår sexårige springerhane för tre månader sedan, och redan efter en månad hade han minskat avsevärt på skvättandet. Nu kissar han en långkiss per promenad i stället för en massa fjuttande.

Kastrerade min snart 11 mån gamla kille för 6 veckor sedan!
Före ingreppet skvätte han hur många gånger som helst per promenad. Nu kissar han "färdigt" en gång, kan lyfta på benet ytterligare någon gång under promenaden men skvättandet har försvunnit!

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 567
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Ni som har hanhundar som påverkas av löptikar i närheten, hur hanterar ni det? T.ex. hanhund som slutar äta och gnäller/gläfser/ tjuter...
Svar
11
· Visningar
825
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 306
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej. Jag jobbar småskaligt med hundpassning i mitt hem, tanken är att öppna hunddagis om något år. Men något jag funderar över. I... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 836
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Kattmat i mousse-form
  • Valp 2025