Är obroddade barfotaboots halare på snö än utan?

Twihard

Trådstartare
En enkel fråga som jag alltid undrat över. Är obroddade barfotaboots halare på snö än utan? Jag vet att obroddade skor är det så tänkte på boots. Min tös går barfota men köpte boots till vår-sommar-höst/när det inte är snö, när hon ömmar på grusvägar - så hon slipper ömma. Men de kan man inte brodda, så undrade bara rent allmänt. Hon ömmar inget på vintern med snö så har henne ändå barfota, men mest nyfiken. :)
 
En enkel fråga som jag alltid undrat över. Är obroddade barfotaboots halare på snö än utan? Jag vet att obroddade skor är det så tänkte på boots. Min tös går barfota men köpte boots till vår-sommar-höst/när det inte är snö, när hon ömmar på grusvägar - så hon slipper ömma. Men de kan man inte brodda, så undrade bara rent allmänt. Hon ömmar inget på vintern med snö så har henne ändå barfota, men mest nyfiken. :)

Ja.
 
En enkel fråga som jag alltid undrat över. Är obroddade barfotaboots halare på snö än utan? Jag vet att obroddade skor är det så tänkte på boots. Min tös går barfota men köpte boots till vår-sommar-höst/när det inte är snö, när hon ömmar på grusvägar - så hon slipper ömma. Men de kan man inte brodda, så undrade bara rent allmänt. Hon ömmar inget på vintern med snö så har henne ändå barfota, men mest nyfiken. :)
Jag köpte två uppsättningar boots till min häst, en uppsättning broddade och en utan. Nu har vi haft såpass isiga vintrar de senaste åren att jag fått sko ändå, hade inte gått att ha på boots så länge som det skulle ha behövts pga halkan.
 
Jag köpte två uppsättningar boots till min häst, en uppsättning broddade och en utan. Nu har vi haft såpass isiga vintrar de senaste åren att jag fått sko ändå, hade inte gått att ha på boots så länge som det skulle ha behövts pga halkan.

Tack för ditt råd. Ska kanske skaffa ett till par då
 
Sätt en fyrkantsbricka under brådden så håller det bättre. Gör hålet så brickan ligger längs kanten på bootsen - längre in som rekomenderat gör att hästen tappar greppet om den slinter då brodden lyfts fortare när sulan hamnar i vinkel mot marken.
 
Tycker att barfotahovar har bättre grepp än obroddade boots. Har två uppsättningar, broddade för vintern och obroddade för sommaren.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
640
Hästvård Förstår att ingen kan svara mig på vad som är rätt eller fel, men söker lite stöd... Min häst är tre år. Jag köpte honom i slutet av...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 467
Senast: Nevermind
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
2 605
Senast: muslidag
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
2 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp