är väldigt orolig

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare xwars
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 732
X

xwars

Min hund har alltid varit lagom tjock men för några månader sen så börja han smalna av rätt reällt. Man känner alla revben o han får lika mycket mat som alltid om inte mer o han är avmaskad. Kan det vara pga han ålder? :cry: han är trots allt 11år o det är la ganska gammalt? :(

Sv: är väldigt orolig

Boka tid så snart som möjligt hos vet. för en sk Seniorkontroll!

Många äldre hundar får nedsatt funktion i bla njurarna vilket kan leda till att de tappar i vikt.
Rätt kost/specialkost och ev. annan behandling kan dock hjälpa dem komma på fötter igen och få flera fina år till.

Om viktnedgången beror av något annat mer "nedslående" så skall hunden dock inte behöva lida utan även då bör vet. för göra en kontroll så snart som möjligt!

/Swat

Sv: är väldigt orolig

han verkar inte lida för han är lika pigg och glad som vanligt men ska boka tid hos vet direkt. tack så mycket för rådet :)

Liknande trådar

Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 609
Senast: ii-ssa
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 620
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Minska antalet fästingar på katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?