Är Zaldi Star inte omstoppningsbar?

Capable Case

Trådstartare
Vår hoppsadel av märket Zaldi Star har börjat bli "bucklig" i stoppningen och vi antog att det nog var dags att stoppa om den. Tog med den till en ridsportbutik som i sin tur skickar iväg sadlarna för omstoppning. Innan pratade jag med dem och berättade att det var en Zaldi Star och då sa hon att det bara var att komma in och lämna den, när jag kliver in i butiken med sadeln i famnen så säger hon tvärt att DEN DÄR går inte att stoppa om!! Jag åkte tillbaka hem med sadeln och har nu funderat ett tag på det här...

Är det verkligen så att de är permanentstoppade? Eller hade hon hjärnsläpp.. Eftersom jag innan sa att det var en Zaldi Sstar så borde hon ju reagerat redan då tycker man! Någon som vet?

Sv: Är Zaldi Star inte omstoppningsbar?

Att hon borde reagerat tidigare kan tyckas, men hon hade kanske ingen aning om hur Zaldi Star såg ut förrän hon fick se den IRL. Är den en sån här sadel du har så ser det ut som att den är permanentstoppad, iaf om man tittar på bilden.
sadel831_big.jpg

Senast ändrad av en moderator:

du kan känna själv om det är paneler eller ullstoppning.
Stoppa in handen in-under bossorna, via kanalen eller hur man ska säga. Är det ullstoppning så kan dukänna den där.
Är stoppningen helt jämn så är det paneler, ofta kan man känna det när man tar på dem. Ullstoppningen kan aldrig bli lika jämn som en panel, utan är mjuk och sviktande.

Zaldi star och brunet har båda paneler

Vad jag vet så är Zaldi Star permanentstoppad.

Staren är permanentstoppad!Måste haft hjärnsläpp i butiken när du först frågade!

"Våran" sadelmakare sa att den var inte omstoppningsbar men man kunde "bygga" om den... jag vet t.o.m en del som bytt till ullstoppning.

Tack för alla svar! Då är det nog så att den är permanentstoppad. Vad jag hört så ska permanent stoppning inte behöva stoppas om undras vad som hänt med vår då den har blivit knölig under.. Inte så mycket men den är helt klart ojämn när man drar med händerna under. Som tur är så använder vi endast den sadeln till hoppning och det händer inte så ofta.. Kan det funka att lägga gel-pad under de få gånger man hoppar?

Liknande trådar

Utrustning Okej, nu ryker det ur öronen på mig! Kort historik så åkte jag och provade ut sadlar till fyraåringen för 1½ månad sedan. Hoppsadel... 2
Svar
27
· Visningar
2 663
Senast: Caroline87_eskilstuna
·
Utrustning Ja, som rubriken berättar har jag äntligen köpt mig en ny hoppsadel och på kuppen blivit väldigt mycket klokare. ;) Ffa har jag lärt mig... 2
Svar
23
· Visningar
3 572
Senast: alice
·
Utrustning Jaha, då var det dags igen... Ska försöka att hitta en bra sadel till nya pållen nu. Har haft ut en sadelutprovare som säljer sadlar...
Svar
4
· Visningar
1 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka