T

trogen

Hej .
Jag har tittat lite på en arabvalack som är väldigt trevlig. Jag vet ännu inget om honom. Nu är han 2 år och ca 130cm men hur mycket kan han förväntas växa?? En del araber blir ju väldigt små.Kanske lönt att ta reda på mer om honom. Vill ej engagera mig i honom om han blir aldelles för liten för mig.

Sv: arab

Utan att veta stam och hur han vuxit m m så skulle jag tippa på att han blir D-ponny i bästa fall.
Men kolla upp storleken på föräldrar och syskon. Även hur hans uppväxförhållanden har varit om han fått rätt mat och hur han vuxut hittills m m. Kan vara avgörande för att man ska kunna bedömma hans framtida storlek.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 640
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 994
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 027
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka