Arabhingst!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tessaloniki
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 971
T

Tessaloniki

Funderar på att lägga en arabhingst på min vb travare/Hb! Tror det skulle bli en snygg blandning! Stot är rätt tung i typen! Vad tror ni? :confused:

Sv: Arabhingst!

Diskussioner angående denna sorts avel, har varit på tapeten många ggr och slutar lika dant varje gång. Du kanske skulle ta och kolla lite i dom gamla trådarna om denna sorts avel.

Högts upp på denna sidan finns en knapp som heter SÖK.
Klicka på den och skriv in ditt sökord ex travare/halvblod korsning. Då får du upp alla gamla trådar som innehåller dessa ord. sedan är det bara att läsa!

Jag har hört att många distansryttre gärna korsar varmblodstravare med arab. Fick en förfrågan på min arabhingst i somras till flera travarston som gick distans. Jag har själv inte sett någon sådan korsning. Det kan säkert bli bra som i huvudsak distanshäst, eftersom båda raserna fungerar bra i den disciplinen. Det är alltid vanskligt att korsa raser som är väldigt olika varandra, och det beror också helt och hållet på vad för slags avkomma man vill ha. Det kan bli hyfsat bra, men kan också bli dåligt.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 337
Senast: Kajsalisa
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 726
Senast: manda
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 221
Senast: Raderad medlem 147980
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4
  • Israel vs. stora delar av världen

Hund, Katt, Andra Djur