Arabsadel!?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare FTW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 360
Sv: Arabsadel!?

En sådan sadel är ju mer gjord för långfärdsritter och liknande... Det beror ju på om du ska träna dressyr eller hoppning.

Nä, hoppning inser jag ju att man nog inte kan hålla på med med en sådan sadel. Den är ju djuuuup i sitsen :D
Avsikten är att "bara rida" med den.
Fast frågan är om den är för djup för att fungera. Den kanske är som gjord för stolsits? Den ser onekligen lite märklig ut, det var därför jag ville ha fler åsikter. :bump:

Om jag var du hade jag inte köpt en sån..... Är du inte van vid såna sadlar så ska du inte bara satsa på en sån. Den var ju väldigt billig med så frågan är med om den håller...

Varför vill du inte ha en vanlig sadel=?

Diabolical_Kitten skrev:
Varför vill du inte ha en vanlig sadel=?

Jag VILL ha en vanlig sadel, men hittar ingen som passar.
(Har skrivit en tråd för ett tag sedan som främst du och Alexandra gjorde lååång ... :D )
Jag håller på att kolla de förslag du gav där, men när jag fick syn på denna tänkte jag bara höra vad någon hade att säga om den.

Men jag håller med om att den ser ut som en lustig hybrid ... :crazy:

För det första är det ingen lysande kvalitet på den, snarare tvärtom. Priset är högre än vad kvaliteten motiverar - och då är priset ganska lågt från början.

Sen ställer jag mig frågande varför man tillverkar en sadel med förlängda bossor till en arab? Araber brukar ju ha ganska korta ryggar.

Rekommenderar alltså att du kollar på något annat till din arab :)

Jag skulle nog inte köpa den, då jag inte kan tänka mig att den ligger speciellt bra på hästens rygg. Kan inte föreställa mig exact hur det är tänkt att den ska fördela trycket rätt.... :confused:

svea skrev:
Priset är högre än vad kvaliteten motiverar

AHA! Dyrt och dåligt, med andra ord. Jag vill heller ha billigt och bra ;)

Tack för åsikterna - jag tror att jag lämnar idén med denna skojiga sadel nu ...

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
589
Senast: skiesabove
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom... 26 27 28
Svar
551
· Visningar
31 925
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 870
Senast: Görel
·
Utrustning Någon som erfarenhet av halstäcken i fleece? Fungerar det under utetäcke ell
Svar
1
· Visningar
203
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka