Arbeta utomlands

T

tHeaB

Jag har några frågor om att arbeta i Europa (Tyskland för min del) .
Jag har fått erbjudande om att börja jobba i Tyskland, 10 min från gränsen till Holland . Jag har inga erfarenheter av att jobba utomlands .

Vad ska jag tänka på innan jag åker ?
Jag vill, om jag trivs, kunna ta med mig min häst . Vad ska jag tänka på innan ?
Jag kommer att tävla därnere, hoppning, vad ska jag tänka på ?

Kram .

Sv: Arbeta utomlands

Det du ska se till är att du har en bra olycksfallsförsäkring här hemma. Jag har jobbat i stall Tyskland i flera år och olyckor händer, då är det skönt att veta att allt är klart.

Annars är det inget konstigt. Åk bara och var beredd på att få slita - men samtidigt att lära dig hur mycket som helst. Det är en annan arbetsmiljö i stallen i Tyskland där det är mer professionellt men samtidigt väldigt hierarkiskt. Det är inte alltid lätt!

Att köra ner hästen är inte heller konstigt, fixa hälsointyg från distriktsveterinär (krävs inom EU) senast 48 tim innan bara!

Vad gäller tävlandet där nere så måste man hälsa på domaren! De får spader om man inte gör det. Vi hade en annan svensk tjej anställd ett tag som alltid glömde det.

Sen en dag när hon kom ut från banan så rusade chefen fram och sa "men du MÅSTE ju hälsa på domaren".

Svenska tjejen svarade helcoolt "det gjorde jag, jag red förbi och sa hej-hej". :D

Dagens parentes... ;)

Tack för tipsen ! Ska komma ihåg att hälsa ; ) Så det ända jag behöver till hästen är passet och ett hälsointyg ? smidigt : )
Är det jobbigt med språket ? Tkr jag aldrig hört nån tysk prata bra engelska, nu ska jag iof jobba i ett svenskt stall men ändå : P Tänkte om man ska träna eller så . .

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 827
Senast: 13579vas
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 771
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 548
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 456
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka