Bukefalos 28 år!

arbete om barnsoldater

Bexzor

Trådstartare
Jag har hittat en slogan från en organisation, men jag hittar inte vilken.

"Man kan få bort barnet från kriget.
Hur får man bort kriget ur barnet"

Jag vill gärna ha med orden i mitt arbete, men behöver då kunna styrka med vart det kommer ifrån. Någon som vet rätt organisation?
 
Vet inte vart det kommer ifrån. Testat googla? Har du förmodligen, men bara tänkte nämna det ifall :p

Annars vill jag ge tips på en bok som heter "Lång väg hem" som är en bok om en f.d barnsoldat, om du inte läst den :)
 
Vet inte vart det kommer ifrån. Testat googla? Har du förmodligen, men bara tänkte nämna det ifall :p

Annars vill jag ge tips på en bok som heter "Lång väg hem" som är en bok om en f.d barnsoldat, om du inte läst den :)

Tack för tipset, och där påminde du mig att jag skulle gått till biblioteket och bett dom låna hem den. På mitt bibliotek finns den bara som ljudbok, och det är inte samma känsla :meh:

Jag har googlat men inte lyckats hitta vem som har den som slogan. Kollade på en föreläsning på internet där de pratade om denna slogan samt att författaren till ovannämda bok pratade. Men har även hittat att författaren talar osanning i boken, men vill ändå läsa den.
 
Tack för tipset, och där påminde du mig att jag skulle gått till biblioteket och bett dom låna hem den. På mitt bibliotek finns den bara som ljudbok, och det är inte samma känsla :meh:

Jag har googlat men inte lyckats hitta vem som har den som slogan. Kollade på en föreläsning på internet där de pratade om denna slogan samt att författaren till ovannämda bok pratade. Men har även hittat att författaren talar osanning i boken, men vill ändå läsa den.

Ooh, vadå för osanning?
 
Ooh, vadå för osanning?

Lite kort.
Att han bara var barnsoldat några månader, och inte flera år
Att det årtal en viss stad/område attackerades inte stämmer, utan det var några år senare
Att han vid vissa tillfällen befann sig i skolan trots att boken säger att han var barnsoldat.

Finns massor att läsa om detta på nätet, huruvida vem som talar sanning verkar svårt att veta. Hittade på ett ställe att eftersom barn ofta drogas, bla författaren så kan det vara så att minnet inte stämmer. Har inte kollat djupare i det än, utan väljer att läsa boken först.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 231
Senast: kolblakkur
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 575
Senast: Bulldoozer
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 224
Senast: mars
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 273
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp