Tankar kring boende

Jag hade inte valt att bosätta mig i ett område som jag inte gillar, oavsett hur fin lägenhet det är.
Dessutom ville du ju närmare familjen, då känns det "onödigt" att flytta längre ifrån 😅
Området gillar jag! Men inte själva orten.

Närmre familjen = dyrare. Malmö/Lund är inte billigt.
 
Åk och titta på lägenheten. Hur mycket behöver du vara i orten du inte gillar? Är det typ att handla och göra ärenden kanske det funkar om du trivs där själva boendet är?
Jag bor ju själv i Malmö men har familjen i NÖ hörnet ca 10 mil. Så man kör dig på en timme. Men det ger ju inte samma spontanitet som när man har ännu närmre. Jag köpte stuga närmre familjen så fick jag bättre möjligheter till flexibilitet.
 
Åk och titta på lägenheten. Hur mycket behöver du vara i orten du inte gillar? Är det typ att handla och göra ärenden kanske det funkar om du trivs där själva boendet är?
Jag bor ju själv i Malmö men har familjen i NÖ hörnet ca 10 mil. Så man kör dig på en timme. Men det ger ju inte samma spontanitet som när man har ännu närmre. Jag köpte stuga närmre familjen så fick jag bättre möjligheter till flexibilitet.
Jag behöver vara i den varje dag då jag pendlar med tåg, så behöver i alla fall vara på stationen dagligen.

Har frågat mäklare om visningstid nu i alla fall, den ena lägenheten har sänkts med 100.000 nu och en annan som ligger på markplan har sänkts med 75.000. Minst sagt köparens marknad nu.
 
Jag behöver vara i den varje dag då jag pendlar med tåg, så behöver i alla fall vara på stationen dagligen.

Har frågat mäklare om visningstid nu i alla fall, den ena lägenheten har sänkts med 100.000 nu och en annan som ligger på markplan har sänkts med 75.000. Minst sagt köparens marknad nu.
Man kan alltid fråga om det finns ett minstapris typ köp-nu pris. Ibland så kan det vara lite under det som det är utlagt för och säljaren prioriterar en enkel affär.
 
Tittade på marklägenheten och det var inte kärlek vid första ögonkastet men det var också belamrat med saker av ”äldre modell”, så det blev svårt för mig att se mig själv där. Funderar på att titta på den igen, vet att där visning imorgon igen.
 
Kunde inte ta mig till marklägenheten igen pga jättesjuk, men sulade i mig Alvedon och gick och tittade på de två andra. De var spegelvända men helt olika i skick. Skiljer 200.000:- mellan dem, vilket är fullt förståeligt med tanke på att i den billigare så hade unge gått loss med kritor lite varstans, köksluckorna var väldigt slitna och hallgolvet skevt.Låg även lite bajs på badrumsgolvet 🙃 Den andra lägenheten var superfin! Men där är priset inte prutbart enligt mäklare. Insåg att en lägenhet på andra våningen kanske inte riktigt är min grej, tror mer på marklägenheten i så fall. Mäklaren skulle höra av sig om han får något bud från dem som var där och tittade idag.
 
Kunde inte ta mig till marklägenheten igen pga jättesjuk, men sulade i mig Alvedon och gick och tittade på de två andra. De var spegelvända men helt olika i skick. Skiljer 200.000:- mellan dem, vilket är fullt förståeligt med tanke på att i den billigare så hade unge gått loss med kritor lite varstans, köksluckorna var väldigt slitna och hallgolvet skevt.Låg även lite bajs på badrumsgolvet 🙃 Den andra lägenheten var superfin! Men där är priset inte prutbart enligt mäklare. Insåg att en lägenhet på andra våningen kanske inte riktigt är min grej, tror mer på marklägenheten i så fall. Mäklaren skulle höra av sig om han får något bud från dem som var där och tittade idag.
Bajs i badrummet? Omg, så sjukt äckligt.
 
Har knappt kommit någonvart i mina tankar under dessa tre månader 😅
Har landat i min hyresrätt som jag trivs jättebra i - dock är den dyr 💸 43% av min inkomst läggs på hyra. Hade det varit en bostadsrätt hade jag gladeligen lagt dom pengarna för där minskar ju åtminstone lånet och blir billigare så småningom - här är det ju tvärtom, det kommer bli dyrare varje år i och med hyreshöjningen.

”Bajslägenheten” 😅 finns kvar, har legat ute lääänge nu. Vill fortfarande helst inte bo på orten annars hade jag skambudat vid detta laget. Men har dock svårt att släppa den märker jag, inte just lägenheten i sig utan själva modellen. Varför kunde den inte ligga på min arbetsort?! :arghh:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 634
Senast: cirkus
·
  • Artikel
Dagbok Jag är så glad, så glad. De senaste fem åren har jag hyrt mitt boende, men nu slog jag till och köpte en helt ljuvlig lägenhet. Den har...
2
Svar
22
· Visningar
2 277
Senast: Habina
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 590
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 855
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp