Bukefalos 28 år!

Arbetsintervju - klädsel?

MadicDomino

Trådstartare
Jag ska snart intervju för ett mekanikerjobb (inom bil) om ett par dagar.
Men vad tusan ska jag ha på mig? Komma skjorta känns lite överdrivet.
Jobbet är väldigt mansdominerat, så klänning känns inte helt rätt.
Dock söker företaget gärna kvinnor nu..

Blå jeans, svart linne och kofta känns så tråkigt! Eller kanske tråkiga hållet är det jag ska gå? :D

Har kort hår, som även går att göra snällt eller crazy. Sminkning orkar jag inte göra mer än fylla i ögonbryn och mascara. Naglar omålade men fräscha!

Hjääääälp! Sticka ut eller vara neutral?
Har inte varit på intervju på säkert 3 år.. :o
(Sticka ut => ta något typ roligt mönster på tröjan eller något)

På något sätt hamnade denna tråd i senior istället för ungdom.. Men ni står nog med bättre erfarenhet! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Arbetsintervju - klädsel?

På ett så mansdominerat ställe skulle jag klä mig så neutralt som möjligt på intervjun. Blåjeans, linne och kofta låter väl utmärkt.
 
Sv: Arbetsintervju - klädsel?

Hel och ren funkar säkert utmärkt, och jag hade inte nog inte försökt sticka ut utseendemässigt eftersom jag skulle vilja framstå som lättanpassad/lätt att ha med att göra.
 
Sv: Arbetsintervju - klädsel?

Jeans och tröja, med eventuell kofta/tjocktröja över om det är lite kyligt, tycker jag är den perfekta intervjuklädseln! Vill att jag ska bli ihågkommen för min personlighet, tidigare erfarenheter och lämplighet för jobbet och då brukar jag safea och klä mig så neutralt som möjligt :) Ett mönstrat tyg eller något tryck tror inte jag spelar så jättestor roll i jämförelse med en svart t-shirt så ta det du känner dig bekväm med!
 
Sv: Arbetsintervju - klädsel?

Tror också på en ganska neutral klädsel. Viktigaste är att du känner dig bekväm med dina kläder.

Var själv på intervju idag där jag hade svårt att känna av vad som var "rätt" bestämde mig för att vara jag, dvs det blev svarta tajta jeans och en ganska fin men diskret röd topp, kändes helt rätt och framför allt okonstlat. Det blir ju lätt helt fel om man försöker göra om sig själv inför intervjuer, har själv gjort den tabben och det gick inte bra.

Lycka till :)
 
Sv: Arbetsintervju - klädsel?

För jobb på en verkstad hade jag valt den typen av kläder du själv föreslår.

Jag var själv på intervju idag och valde en blommig klänning med svarta tjocka strumpbyxor och svart kofta. Tjejen jag träffade hade även hon klänning, så det kändes som ett bra val! Kommer jag vidare till nästa intervju, som är som kontorsansvarig på byggföretaget jag sökt jobb på, kommer jag att välja mörka jeans och en fin top. Det känns mer lagom på det stället.

Lycka till på intervjun! :)
 
Sv: Arbetsintervju - klädsel?

Arbetsklädd kanske.

Ptr

Ska jag komma i nuvarande arbetskläder så hade de nog skrattat åt mig. Varselkläder som mer eller mindre är täckta med tjära. ;) :o (råkade ramla rakt i nytjärat körfält.. Great!)

Tror iallafall jag kör på koftan och jeansen! Håret gör jag någon halv/snäll crazy historia av. :D

Jag tackar för era lyckönskningar och tips! :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp