Arbetskläder för gravida

Eina

Trådstartare
Jag har letat en del men har gått bet på att hitta arbetskläder, framförallt byxor, där en gravidmage går plats. . Mina vanliga arbetsbyxor var ett tag sedan de gick att knäppa, så nu sitter de uppe på nåder med hjälp av sambons skärp... :meh:

Vi håller på att renovera huset, och då jag (än så länge iaf) mår bra har jag inga planer på att sätta mig på rumpan i ett par månader medan gubben jobbar. Ett stort önskemål är fickor för att kunna slänga i knäskydd då vi pysslar mycket med golv och trädgård just nu, annars är det väldigt strunt samma hur de ser ut.

Finns det någon som har något bra tips på vart detta finns, eller någon alternativ lösning?
 
Engelbert Strauss har resår i midjan på en del byxor. Annars kanske du ska titta på hängselbyxor?
 
Är det bara knäskydden du känner att du behöver så kan du köpa knäskydd som du sätter fast med spännen utanpå byxorna och ta vilka andra skräpbrallor som helst. Annars är väl hängselbyxor det som verkar vettigast.
 
Jag har letat en del men har gått bet på att hitta arbetskläder, framförallt byxor, där en gravidmage går plats. . Mina vanliga arbetsbyxor var ett tag sedan de gick att knäppa, så nu sitter de uppe på nåder med hjälp av sambons skärp... :meh:

Vi håller på att renovera huset, och då jag (än så länge iaf) mår bra har jag inga planer på att sätta mig på rumpan i ett par månader medan gubben jobbar. Ett stort önskemål är fickor för att kunna slänga i knäskydd då vi pysslar mycket med golv och trädgård just nu, annars är det väldigt strunt samma hur de ser ut.

Finns det någon som har något bra tips på vart detta finns, eller någon alternativ lösning?

Jag körde hängslebrallor ett tag på jobbet men gillade inte den instängda känslan riktigt, plus att det var meckigt att gå på toa :rofl:
Jag sydde i elastiska kilar i ett par vanliga arbetsbyxor till slut. Först en på ena sidan, och efter några veckor en till :) Fick komplettera med skärp men då kunde jag iaf stänga byxorna.
 
Jag har letat en del men har gått bet på att hitta arbetskläder, framförallt byxor, där en gravidmage går plats. . Mina vanliga arbetsbyxor var ett tag sedan de gick att knäppa, så nu sitter de uppe på nåder med hjälp av sambons skärp... :meh:

Vi håller på att renovera huset, och då jag (än så länge iaf) mår bra har jag inga planer på att sätta mig på rumpan i ett par månader medan gubben jobbar. Ett stort önskemål är fickor för att kunna slänga i knäskydd då vi pysslar mycket med golv och trädgård just nu, annars är det väldigt strunt samma hur de ser ut.

Finns det någon som har något bra tips på vart detta finns, eller någon alternativ lösning?

Ta bort gylfen och sy på mudd framtill, från höft till höft ungefär. Låt den gå högre än linningen så att den går att vika. Blir urskönt och funkar även på jeans :up:
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Tack för tipsen!

Jag var och kikade lite på hängslebyxor igår, men blev lite avskräckt av tjockleken och kvaliteten på tyget. Nu var jag visserligen på ett större budgetbyggvaruhus, så jag kanske inte ska avskriva modellen helt. Det ser rätt skönt ut att använda!

@Blueberry Har du någon lite mer detaljerad beskrivning på hur man gör detta? Jag äger en symaskin, men sykunskaperna följde dessvärre inte med vid inköpet. :D Vanliga, ordentliga arbetsbyxor har jag gott om, så jag kan mycket väl tänka mig att prova sy om ett par.
 
Tack för tipsen!

Jag var och kikade lite på hängslebyxor igår, men blev lite avskräckt av tjockleken och kvaliteten på tyget. Nu var jag visserligen på ett större budgetbyggvaruhus, så jag kanske inte ska avskriva modellen helt. Det ser rätt skönt ut att använda!

@Blueberry Har du någon lite mer detaljerad beskrivning på hur man gör detta? Jag äger en symaskin, men sykunskaperna följde dessvärre inte med vid inköpet. :D Vanliga, ordentliga arbetsbyxor har jag gott om, så jag kan mycket väl tänka mig att prova sy om ett par.

Den här principen, fast vid gylfen om du vill ha kvar fickorna:

http://annaritar.com/anna-pysslar-26/
 
Har du dam eller herrmodell? Jag hade jätteproblem att hitta jaktbyxor när jag var gravid men då upplyste butiken mig om att herrkläder har lägre midja :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp