Arbetsoverall

S

Salome

Jag är sugen på en ridoverall men lite för snål för att köpa en för över 1000 kr. Den här ser skön ut, frågan är bara om man kommer att kana runt i sadeln? Vad tror ni? Den kostar bara 600 kr på Jula. Hoppas länken funkar!

Webbplats
 
har genom Svenska Islandshästföreningen köpt en overall den är inte skodd och jad tror att det är en så kallad arbetsoverall som dom tryckt deras märke på :) klart det är lite halt :crazy: och jag skulle inte rekomendera att rida barbacka :D om man inte har superdupper balans.. :angel: fast för min fick jag batala 1600:- :smirk: fast jag tycker den är väl värld det :love:
 
ifall du inte är alltför kinkig kan du köpa en arbetsoverall på second hand för hundralappen. dom är oftast opopulära (hur ofta handlar man overall liksom) så de finns gott om i olika material!
 
eller sy på mocka el. liknande.
eller be en skomakare göra det.
Annars har ju hööks en förhållandevis billig som redan är skodd.

men en sån från jula har jag själv funderat på att köpa, för att när man mockar m.m. :cool:
 
Vet du var? Har fakstiskt kollat inne på myrornas på götgatan, men där fanns inga!
 
Min mamma sa att hon kan sy på konstläder eller liknande, om det nu finns att få tag på på någon sybehörsaffär.
 
se till så hon syr försiktigt bara, nylon kan vara lite knepigt att sy i.. :)
skriv gärna här sen om det blev lyckat!
 
Kom på att jag faktiskt ville köpa den från Hööks i alla fall men den var borttagen från hemsidan så jag ringde till den närmaste affären. Och de är slutsålda överallt. Så imorgon ska jag till Jula och köpa den andra!
 
Men du sitter i alla fall kvar i sadeln? Jag brukar inte rida barbacka fn, min häst är lite hoppig just nu+ att hans rygg är lite svag för det! (Också en islänning!)
 
ja sitter kvar! :D för det mesta..skyller på overallen :angel: nä pollisen var också vädigt "hoppig" och stutsig när jag red barback med den det underlättade inte kan jag medela :D
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 122
Senast: Acto
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 310
Senast: Oknytt
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
962
Senast: Keb71
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 250
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp