Arbetsrep till repgrimma

• Hästhantering
  • Trådstartare Trådstartare Tind
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 788
T

Tind

Vad använder ni för arbetsrep när ni jobbar era hästar i repgrimma? Vad tycker du om ditt rep?

Jag vill ha ett "stadigare" rep med tyngd i, vill även ha en repända, inga hakar och spännen. Tips?

Sv: Arbetsrep till repgrimma

*putteliputt*

Ingen som jobbar sina hästar i repgrimma?:)

Det var nästan ett sånt, men jag vill ju inte ha med med spänne. Annars så det ju fint ut:)

Men skoj att se vad ni har för rep:)

Hej!
Jag använder ett mellantjockt båtrep som jag har köpt på bauhaus, funkar alla tiders!

Varför vill du inte ha hake? Signalerna blir ju luddigare utan det?

Du kan ju alltid köpa båtrep och välja tyngd och längd själv.

Jag har en vanlig treslagen polyesterlina, 12 mm diameter, 3,7 m lång, inköpt på Bauhaus. Sen splitsade jag en ögla i ena änden och gorde en fallrepsknop i bakänden. Jag fäster den i repgrimman genom att göra en "loop" med öglan.

Liknande trådar

Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
459
Senast: animalasia
·
Hästhantering Hej, Har en häst som är 17 år. Hon har sedan jul varit halt i ena bakbenet Det har visat sig vara bakknät och efter undersökning dålig...
Svar
6
· Visningar
310
Senast: Emuliiaa
·
Kropp & Själ I sommar verkar jag bli ensam med semester här hemma. Jag har egentligen inga problem med att vara hemma, har hur många projekt som...
Svar
18
· Visningar
647
Senast: em76
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka