arbetsryttare?

L

lill_flesky

Läste en artikel om arbetsryttare (i galoppbranschen då) och att det arbetsryttare var eftertraktade just nu. Vart lite sugen :) Någon som vet vart man vänder sig ang. utbildning osv ? Vad är det för utbildning som krävs?

Kanske till och med ngn här som jobbar som arbetsryttare? Berätta gärna om yrket!
 
Ingen aning. Kanske finns nån på täby galopp som vet?
Vet 2 tjejer som va till england i ett halvår eller nåt där dom fick lära sig att träna galoppörer mm. :)
 
Jag råder dig till att ta kontakt med Helena Gärtner på Galoppförbundet, hon är väldigt insatt. Jag träffade på några arbetsryttare på Strömsholm när jag gick min tränarutbildning inom galopp, tjejerna verkade ha väldigt trevligt ihop och de är hos en duktig tränare. Helt klart ska du prova, det är underbart med galoppörer. :bump:
 

Liknande trådar

Samhälle Har fördelen att jag får jobb i stort sett var som helst geografiskt sett då jag har två eftertraktade utbildningar i bagaget inom...
Svar
0
· Visningar
357
Senast: kolblakkur
·
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Hej! Jag är 50 och har jobbat som uska och inom äldreomsorgen i hela mitt liv. Det Är kul men som många vet, stundtals lite tufft...
Svar
1
· Visningar
471
Hästmänniskan Hej! Jag går lite i tankarna på att försöka mig komma in på någon utbildning som sadelmakare ifall jag inte kommer in på hovslagar...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp