Årets problem: Med vilket plagg färgmatchar man en mössa?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Riley
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 5 292

Riley

Trådstartare
Så eftersom jag höll på att avlida i dagens knappa minusgrad, har jag bestämt mig för att sänka mig till att skaffa en mössa för första gången på säkert tio-tolv år. Har blivit så jäkla frusen på senare år och lär väl dö annars när det blir -25.

Men alltså: Vad matchar man egentligen en mössa med? Sett till färgen, alltså. Jag kommer till största del dra runt i en kappa av den här färgen och modellen i vinter, har alltid svarta byxor till och antingen bruna eller svarta stövlar/skor. Har jag några accessoarer, vilket jag dock sällan har, är de naturvita (halsduk, knästrumpor eller benvärmare) eller svarta (vantar). Vad för färg ska mössan då ha för att det inte ska se alldeles för jävligt ut? Eller så lite jävligt som möjligt då eftersom mössa per automatik inte kan vara snyggt.
smiley-tongue.png

sam_5052_187392607.jpg

Sv: Årets problem: Med vilket plagg färgmatchar man en mössa?

Samma som antingen handskar eller skor. Tycker jag:D

har du halsduk och/eller vantar tycker jag att man ska matcha mössan med det, annars om du inte har det så skulle jag matcha med byxor/skor. :)

You wish va?!

ponilover/Hyacinth: Men kan man ha en vit mössa utan att det ser alldeles märkligt ut då? Jag tycker att vita huvudbonader ger alla ballonghuvuden. Och/eller så ser det ut som om man har en två nummer för stor travhjälm på skallen.

Jag tycker att vit mössa = opraktiskt i och med att de blir färgade av smink.
Marinblått känns som en bra färg till den där kappan :)

Min mössa lär inte ens snudda vid huden.

Mja, marin hoppar jag över eftersom jag ju vill matcha med övriga plagg, men tack!

Ärligt, nej. Svart eller grått om du vill vara neutral, annars hade jag valt vinröd eller lila och dito handskar

Haha, nja, men då får jag vara utan då. Svart känns som om det blir en sådan skarp kontrast mot det bruna, några andra grå plagg har jag inte, och lila och rött går tvärtbort. Nåväl, tack ändå!

Jag tycker att vita mössor (och vantar och halsdukar också för den delen) är jättefint, har aldrig reflekterat över att de skulle ge en ett ballonghuvud (men nu kommer jag ju såklart att tänka på det varje gång jag sätter på mig min vita mössa, hmpf)! Så jag hade kört på det om jag vore du, eller kanske någon ljusare beige färg. Jag hade nog hållt mig till naturfärger i alla fall eftersom att kappan har en sådan färg, men grått hade jag absolut undvikit då jag är lite allergisk mot grått i kombination med brunt/beige. Skitsnygg kappa för övrigt!

Och i värsta fall kan du ju alltid köra på en sånhär tänker jag:

3038-a-Rainbow-Hat-large.jpg

Varför välja en färg när du kan ha alla på en gång liksom?

ponilover/Hyacinth: Men kan man ha en vit mössa utan att det ser alldeles märkligt ut då? Jag tycker att vita huvudbonader ger alla ballonghuvuden. Och/eller så ser det ut som om man har en två nummer för stor travhjälm på skallen.

Absolut! Inga problem alls. Vitt är supersnyggt och om du dessutom har vit halsduk eller vantar så är det supersnyggt till den bruna kappan.
Har aldrig reflekterat över att det skulle se ut som man har "ballonghuvud". :)

Som någon annan skrev om marinblått eller rött osv, skulle inte jag matcha med. Och framförallt inte tex vinröd mössa, brun kappa, jeans och svarta skor. För många olika färger.

Snygg mössa!

Hittade några handskar som jag tycker passar fint ihop med mössan

samo_yue09.jpg

Och vad sägs om den här väskan för att göra looken än mer komplett?

9581.jpg

Ihop med den bruna kappan tror jag detta blir lovely! :up:

Hade kört en ljus beige/creme vit eller något sådant. Kanske en sticka mössa?

Egentligen hade jag inte kört svart till den kappan alls, men nu kör du ju t ex svarta handskar. Annars hade jag investerat i ett par ljusa/vita handskar också :) och bruna skor.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka