Årets trädgårdssäsong 2008!

Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

Ja va glad man kan bli av sånt som man kommer att avsky i augusti:rofl: Själv var jag å rensade bort massor av dött gräs och ännumera nytt ogräs mellan buskarna ut mot vägen, det känns i armar å rygg idag, men ååå va skönt de va att grejja i solens sken:love:
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

Här har det regnat ett par dagar (inkl idag) och jag kan se hur gräset växer medan jag skriver det här. Det kliar i fingrarna att få sprida ut lite kombi-gödning, som tar ogräset innan det får en chans. Vi använde kombi för första gången förra året och så gott som alla maskrosorna försvann! Innan dess hade vi snarare en maskros-matta. Helt klart värt pengarna! :banana:
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

idag har mina förkultiverade astrar tittat upp! :banana: tänkte jag skulle så lite popcornmajs idag med om det hinns
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

kl
Har en fråga ang vinranka.
Har en stor ranka i växthuset - den täcker nästan hela långsidan av ett stort växthus (första ggn - den fanns där när jag flyttade hit) och undrar hur mycket vatten och hur ofta den ska ha?
en del av bladen är lite gula och funderar på om jag ger för lite eller för mycket.
Ger nästan 1 vattenkanna om dagen.
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

Får den gödning i varje vattning? Tror att vinrankor är ganska så hungriga:d
 
Sv: Årets trädgårdssäsong 2008!

Nä ska den ha gödning oxå :eek: ger bara vatten men ska slänga till den gödning/ substral?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp