Årgång 2011 - Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Xanthus, skönt det! Min ställde sig rätt upp igår i skritten, måste vart något hon inte fltstod
Nehe haha, Ninja tycker bara om den mörkblå sorten dom andra ratar hon ;) Kräsen.

Nu är donnan iallafall skodd fram, hon skötte sig exemplariskt (med stenen såklart), dock sista minuten började hon ledsna lite så då bestämde vi att vänta med att sko bak för o se hur de går med bara fram. Känns bättre att va lite försiktig så hon inte blir bråkig i framtiden :)

Min är också bara skodd fram för tillfället. Hon fick skor på sig när det frös, hon kunde knappt gå den lille stackaren :/ Vid nästa skoning blir det skor även bak. Jag var så våghalsig att jag inte ens var med vid hennes första skoning, en stallkompis höll i henne då hon blev skodd när jag var iväg på skidemester! Hovis kunde inte innan jag åkte. Men hon är så himla snäll i all markhantering så jag var inte ett dugg orolig, och jag litar på min hovslagare :D
 
Det blev en ridtur nu på kvällen istället för longering :D
Sadlade på och ställde upp henne vid pallen, hoppade upp och red några varv runt stallet och sen i paddocken. Jätteduktig va hon!
Stallägaren slog igång slagborren när vi red runt men jag hoppa till mer än henne :o
Hon verkar mycket tryggare vid ridning än markhantering...
Mycket glad matte :love:

nytt träns och bett
 
Det blev en ridtur nu på kvällen istället för longering :D
Sadlade på och ställde upp henne vid pallen, hoppade upp och red några varv runt stallet och sen i paddocken. Jätteduktig va hon!
Stallägaren slog igång slagborren när vi red runt men jag hoppa till mer än henne :o
Hon verkar mycket tryggare vid ridning än markhantering...
Mycket glad matte :love:

nytt träns och bett
Tränset :love: var hittade du det?? Saknar klinkersträns!
 
Tränset :love: var hittade du det?? Saknar klinkersträns!
Grejen är det att jag kommer inte ihåg :crazy: Jag startade en tråd här på buke och fick tips om hemsidan men tråden är borttagen.
Den sidan jag tror det är har inte kvar det, de har ett treadstone med klinker men mitt är cheval...
 
Den mörkblå dissas här. Däremot ljusa med mint är han fan galen i :rofl: skulle lugnt kunna jaga mig om jag gick iväg med den ;)
 
Som det ser ut nu så flyttar Dino ca 20mil uppåt i landet nästa söndag. Där ska han få gå och rehabilitera sig till i höst. Box på nätterna tills det blir dags för bete och sen sommarbete några månader. Efter betet hämtas han hem igen och får åka in på återbesök på kliniken. Ser allt bra ut då så väntar igångsättning, annars blir han utdömd, men då har jag i alla fall gjort allt jag kunnat för honom. Känns jätte märkligt att han ska flytta så långt, har fortfarande inte tagit in det.. Att jag inte kommer kunna träffa honom på flera månader.. Usch!! Vad gör man inte för sina hästar??
 
Som det ser ut nu så flyttar Dino ca 20mil uppåt i landet nästa söndag. Där ska han få gå och rehabilitera sig till i höst. Box på nätterna tills det blir dags för bete och sen sommarbete några månader. Efter betet hämtas han hem igen och får åka in på återbesök på kliniken. Ser allt bra ut då så väntar igångsättning, annars blir han utdömd, men då har jag i alla fall gjort allt jag kunnat för honom. Känns jätte märkligt att han ska flytta så långt, har fortfarande inte tagit in det.. Att jag inte kommer kunna träffa honom på flera månader.. Usch!! Vad gör man inte för sina hästar??

Jag hoppas det går bra!

Men 20 mil är inte så långt ;)
 
Mina är inte så petiga med vilken Horselyx det är :)

X mutas vid skoning och belönas i släpet.

Nästa lördag är det löshoppning och jag funderar på att ta med sadeln och sen åka något varv på deras utebana.
 
Jag kan bara hålla med om att "slickisarna" är jättebra.
Min har fått slicka när han tröttnat lite på hovis och vips så kan han tänka sig att samarbeta igen :).
 
Nehe haha, Ninja tycker bara om den mörkblå sorten dom andra ratar hon ;) Kräsen.

Nu är donnan iallafall skodd fram, hon skötte sig exemplariskt (med stenen såklart), dock sista minuten började hon ledsna lite så då bestämde vi att vänta med att sko bak för o se hur de går med bara fram. Känns bättre att va lite försiktig så hon inte blir bråkig i framtiden :)

Calle dissar den gula och den gröna. Ljusblå och mörkblå är noms!

Angående skor så slog jag till på dessa till bak nu i halktider.
version-77430b298e0293985b9e941bd748937f


Testade igår, och de fungerade perfekt! Skönt att slippa sko bak, fram behöver han ha skor, men bak har han jättefina hovar, men jag vill ju inte att vi ska halka omkull när vi är ute. :)
 
Sådana har jag kikat på @Quimero för min går oskodd med bra hovar. Vill inte ha skor i onödan. Men halt nu :(
Jag köpte ett annat märke till fram innan jag skodde Calle, men eftersom Calle har runda hovar (Nästan bredare än långa) fram, så passar inte bootsen där. Bak däremot har han hovar efter regelboken.. ;) Är så glad att detta verkar fungera. :)

Ja, jag såg att din var halt igen, så himla tråkigt.. :( Håller tummarna för att allt går åt rätt håll nu och sedan håller sig på det spåret!:up:
 
Det såg bättre ut igår. Svullnaden har gått ner och såg ingen halt i skritten i alla fall. Han ömmar än när man rör området runt om. Vågar knappt känna en lättnad förrän jag vet säkert. Blir bara grinig för man tappar lusten med hästar och allt :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
608
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 116
Senast: Tilly_85
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 806
Senast: Joro253
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp