marieka

Trådstartare
Hur stor är chansen att nån vill ha en katt som har börjat kissa inne?
Troligtvis protesterar hon mot nåt och har gjorrt det ett bra tag :(
Hur gör man för att hitta ett nytt hem? Hon skulle passa som stallkatt eftersom hon är duktig på att fånga möss o dyl. Men alla stall har redan katter. Tycker det här är så tråkigt och det är synd att avliva henne.

Detta är INTE en annons utan jag vill ha lite hjälp :(

Sv: Ärligt?

MissFideli skrev:
Jag vet inte. Hur gammal är hon? Kastrerad? Kissar hon mindre inne när hon får gå ut?

Hon är ett år, kastrerad och är ute mycket. Vi har provat att flytta runt kattlådan föt att hitta ett bra ställe, men tydligen föredrar hon badkaret :crazy:

Två lådor? Många katter vill inte kissa och bajsa i samma låda.
Annan sand? Känns inte sanden bra under fossingarna gnäller min herre högljutt...

Hur länge har hon kissat inne? Testat Feliway?

Annonserat på nätet?

Sassy skrev:
Två lådor? Många katter vill inte kissa och bajsa i samma låda.
Annan sand? Känns inte sanden bra under fossingarna gnäller min herre högljutt...

Hur länge har hon kissat inne? Testat Feliway?

Annonserat på nätet?

Har en annons ute nu, utan svar. Feliway? vad är det? Hon har hållit på minst ett halvår, trodde det skulle bli bättre när hon kastrerades men icke.
Men jag gillar den sanden :angel: kisseklumpar o nästan luktfritt.

Feliway är ett preparat som liknar kattens naturliga feromoner, och som brukar ha god effekt på beteendestörningar, framförallt sådan som uppkommit i samband med könsmognad. Jag tycker definitivt ni ska ge det ett försök.
Köps hos veterinären, man sätter den i vägguttaget så skickar den ut lagom dos feromoner i luften. Om hon började i samband med könsmognad kan det ju ha blivit ett rotat beteende, hon gör det fast hon inte kommer ihåg varför.
Är det bara i badkaret hos kissar? Vad händer om ni låser ute henne från badrummet? (Stäng för säkerhetsskull till sovrummet först, sängen är ett populärt ställe annars...)

om vi stänger in till badrummet sätter hon sig på golvet, gärna nåt klädesplagg eller liknande.
Om vi glömmer stänga ner till källaren sätter hon sig i tvättstugan.
Jag ska ringa till vet. och höra om Feliway.

Du behöver inte ringa veterinären, det finns att köpa recepfritt hos dom veterinärer som har tillbehör att köpa.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: Lingon
·
Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
834
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 402
Senast: Johanna1988
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 231

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka