Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Arnika + värmebandage = bra?

Apollo

Trådstartare
Har lite hjärnsläpp, men om jag har på Arnika på benen, kan jag då sen lägga på värmebandage över. Inga lindor utan såna man knäpper på med kardborrband. :confused:
Det blir ingen "blistereffekt" då???

A

adore

vet faktiskt inte. men om du har utspädd arnika (brukar det va om du köper i affär) så tror jag inte att det kan bli det.
heter det arnika tinktur (??) om det inte är utspätt...?? då är det inte bra iaf.

arnika är superbra! (finns som tinktur på apoteket, som ska spädas, eller så kan man köpa i hästaffären..). Värmeleran innehåller också arnika (är ännu bättre).
Ingen fara att ha lindor eller liknande över, det blistrar inte

Sv: Arnika + värmebandage = bra?

Jag gjorde det misstaget en varm sommardag. Hästen blev bränd på benet och har fortfarande vitt kvar efter det, sisådär 7 år senare.

Sv: Arnika + värmebandage = bra?

Det var min blåsta hovslagare som sa att jag skulle göra så:cry: Han blev aldrig återställd:cry:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 4846 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag har en häst som är halt fram och bara på böjt spår och på mjukt underlag. Jag importerade honom i december och eftersom...
2
Svar
35
· Visningar
2 458
Hemmet Har ni en förbandslåda hemma? En låda eller ett litet skåp med just sådana prylar i. Eller har ni sådana prylar lite här och var så ni...
2 3
Svar
40
· Visningar
542
Hästvård Hej ! Behöver tips råd ! För att göra en lång histora kort så i september hade min häst en stor lymfangit på bak benet höger bak. Tog...
Svar
3
· Visningar
660
Hästvård Detta blir första vintern med min häst. Kom överens med hovis att bara sätta traktbrodd vid senaste skoningen (var halt ute just då)...
Svar
12
· Visningar
670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8
  • Oriental

Hästrelaterat

• Hyra sadel
  • Sälja mitt hjärta?