Arnika + värmebandage = bra?

Apollo

Trådstartare
Har lite hjärnsläpp, men om jag har på Arnika på benen, kan jag då sen lägga på värmebandage över. Inga lindor utan såna man knäpper på med kardborrband. :confused:
Det blir ingen "blistereffekt" då???
 
vet faktiskt inte. men om du har utspädd arnika (brukar det va om du köper i affär) så tror jag inte att det kan bli det.
heter det arnika tinktur (??) om det inte är utspätt...?? då är det inte bra iaf.
 
arnika är superbra! (finns som tinktur på apoteket, som ska spädas, eller så kan man köpa i hästaffären..). Värmeleran innehåller också arnika (är ännu bättre).
Ingen fara att ha lindor eller liknande över, det blistrar inte
 
Sv: Arnika + värmebandage = bra?

Jag gjorde det misstaget en varm sommardag. Hästen blev bränd på benet och har fortfarande vitt kvar efter det, sisådär 7 år senare.
 
Sv: Arnika + värmebandage = bra?

Det var min blåsta hovslagare som sa att jag skulle göra så:cry: Han blev aldrig återställd:cry:
 

Liknande trådar

Hästvård Ridskolan har en cob med en väldig udda hudåkomma som enligt veterinärär autoimmun. Hon är extremt känslig i huden på benen och hon får...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 766
Senast: Fiorano
·
Hästvård Fick råd av veterinär att kyla hästens svullna och varma ben. Dels med vatten, dels med kylbalsam och linda till natten.Dumt nog tänkte...
Svar
10
· Visningar
949
Senast: Sirap
·
Hästvård Min ponny hade ett otäckt kolikanfall för några veckor sen. Det kom väldigt plötsligt, allt helt normalt i hagen och en timma senare...
Svar
5
· Visningar
642
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp