Arnikaliniment och stukningar????????

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare nicken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 959
N

nicken

Har hört från någon att om man tar liniment på en stukning på en häst så kunde det bli värre. Så sa hon något konstigt ord. Jag har alltid tagit linement på min häst. Både på gallor och stukningar och det har aldrig uppstått något problem. :confused: :o

Arnika är ju inte så starkt som andra liniment kan vara men att det kan förvärra är ju svårt att tro.. :confused:

Har jag aldrig hört talas om. Vem säger det?? Man ska använda arnika på sånna skador, det påskyndar läkningen. Däremot ska du inte ha vanlig arnikaliniment på sår, eftersom det är tillsatt andra saker än arnika, såsom isopropanol t.ex. som inte är så bra.

Arnika tinktur är väl det man närmast väljer vid stukning, liniment vid muskulära problem. Arnika liniment blistrar sig inte, vilket kan vara vanligt med andra typer av liniment.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
858
Senast: tara
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 454
Senast: Sassy
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 644
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka