Arrak, annat? Storlekar mfl

Ferrari

Trådstartare
Hej!

Ska köpa mig hundförarbyxor och en snygg jacka nu när jag fyller år. Mamma betalar upp till en viss summa.

Har kikat på Engelsons och beställde nästan där, men jag är främst sugen på Arrak. Active Stretch, saknar dock måttband och vet inte om jag vågar köpa så dyra byxor på måfå. Så hur är storlekarna? Jag är 27-28/32 på jeans, 172 cm lång men relativt stor bakdel ;). Brukar aldrig köpa större än 36/small vanligtvis.

Eller finns det några andra snygga märken i samma,, eller något lägre, prisklass? Med god hållbarhet.
 
Har du tittat något på revolution race? Jag har S i och de sitter bra. Är 170 cm, 58 kg. Vet inte vilken modell dock.

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av arraks byxor, däremot väst och var inte särskilt imponerad över kvalitén.
 
Revoulution race finns också, men kvaliteten kan vara lite sisådär. Tyvärr får man ju lite vad man betalar för många gånger. De bästa friluftsbyxorna jag har är ett par från Lundhags. De kostar vanligtvis ca 1500kr men jag hittade dem på rea för ca 800kr. Bästa köpet jag gjort när det gäller byxor. Så det blir mitt tips: att kika efter kvalitetsgrejer som är på rea (vilket inte borde vara allt för svårt att hitta nu).
 
Har du tittat något på revolution race? Jag har S i och de sitter bra. Är 170 cm, 58 kg. Vet inte vilken modell dock.

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av arraks byxor, däremot väst och var inte särskilt imponerad över kvalitén.
Kvalitén på Arrak har försämrats avsevärt.
Hade tidigare en modell äldre jacka i brunt. Den skulle kunna hänga med i några år till, men tung.
Köpte senare en svart-rosa och även o jag trivs superbra i den så blir det inga fler. Dels bleks färgen i solen - har fått en bytt pga det, men även den nyare bleks så den är fint rosa under luvan men ljusare i övrigt. Dessutom fransar tyget i alla sömmar, så det blir fult. Inte längre värt det dyra priset så jag kommer köpa två jackor från Engelssons framöver - för billigare pris än en Arrak.
 
Kvalitén på Arrak har försämrats avsevärt.
Hade tidigare en modell äldre jacka i brunt. Den skulle kunna hänga med i några år till, men tung.
Köpte senare en svart-rosa och även o jag trivs superbra i den så blir det inga fler. Dels bleks färgen i solen - har fått en bytt pga det, men även den nyare bleks så den är fint rosa under luvan men ljusare i övrigt. Dessutom fransar tyget i alla sömmar, så det blir fult. Inte längre värt det dyra priset så jag kommer köpa två jackor från Engelssons framöver - för billigare pris än en Arrak.
Hurdan är kvaliteten på engelsons? Har kikat lite där men priserna har fått mig att tveka...
 
Hurdan är kvaliteten på engelsons? Har kikat lite där men priserna har fått mig att tveka...
Jag har använt deras vanliga vinterjackor i flera år - så varma och så sköna :) Dock använder jag dom som vanliga jackor, ej som hundkläder.
Har dock inte provat något annat än dom. Ska köpa hundförarjackorna någon gång - både den lättare meshfodrade och vinterjackan.
Har en kompis som är supernöjd med både vinterjacka och med ett par fleecefodrade byxor. Visst, byxorna bleks lite efter många tvättar men för dom priserna Engelssons har är det okej. Det är inte okej för 2000 kr grejer :p
 
Själv har jag haft två par byxor från Revolution Race, sålde dem efter första gångne jag haft dem. Passade mig inte alls.

Däremot har jag och resten av bekantskapskretsen fallit totalt för Engelsons Helags-byxa. Jag har dem både med och utan fleecefoder. Syrran som är kortbent har de kortare, kompisen som är en halvälg har de med långa ben och jag trivs i normallängden.

Rekommenderas!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp